پزشک نماینده آموزش و پرورش در پرونده مسمومیت های سریالی: دانش آموزان احتمالا دچار هیستری جمعی شده‌اند/ احتمال خرابکاری در دست بررسی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، از پاییز امسال  مسمومیت سریالی دانش آموزان دختر در مدارس استان های مختلف کشور آغاز شد. تاکنون بیشترین مسمومیت را دانش آموزان استان قم داشتند. این مسمومیت ها طبق بعضی اظهار نظر های رسمی بر اثر استنشاق  یک گاز سمی نامشخص! انجام می گیرد که از استانی به استانی دیگر کوچ می کند.

مدتی در اردبیل، سپس قم و حال بروجرد و در این میان هر از چند گاهی هم دانش آموزان تهرانی را درگیر کرده است.مجموع دانش آموزان درگیر شده با این مسمومیت های سریالی تاکنون تقریبا 400 نفر است.

سوالی که در کنار این سریالی بودن مسمومیت دانش آموزان مدارس کشور مطرح است این است که چرا اکثریت این دانش آموزان دختر هستند؟

سفر وزیر بهداشت به قم در پی مسمومیت سریالی دانش آموزان

بهرام عین اللهی نیز از سوی هیات وزیران ماموریت یافت تا با سفر به قم ابعاد مسمومیت سریالی دانش آموزان این استان را بررسی کند. او در این باره گفته است: «نمونه‌های زیادی از بیماران گرفته شد و به مراکز پیشرفته ما در انستیتو پاستور و… ارسال شد و خوشبختانه هیچ نوع میکروب و ویروسی در رابطه با ایجاد مسمومیت شناخته نشد. به طور کلی جمع‌بندی ما این است که این مسمومیت بسیار خفیف است و هیچگونه عارضه‌ای از شروع مسمومیت‌ها تا به امروز برای افراد ایجاد نکرده و هیچ گونه نگرانی در این رابطه وجود ندارد.»

ورود وزارت اطلاعات به پرونده مسمومیت های سریالی دانش آموزان

با ادامه مسمومیت ها دانش آموزان،پیگیری‌ در این خصوص بُعد ملی گرفته و به گفته علی بهادری جهرمی ماموریتی به وزارت اطلاعات در این زمینه داده شد.

با ورود وزارت اطلاعات به این موضوع و بررسی علت مسمومیت‌ها وزیر اطلاعات در جلسه هیات دولت گزارشی از ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان دختر در مدارس قم ارائه داد، چند روز پس از ارائه گزارش وزارت اطلاعات، دادستان کل کشور نیز از احتمال عمدی‌بودن این ماجرا خبر داد. محمدجعفر منتظری در نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب قم نوشت که «اخبار واصله از یک جریان نگران‌کننده نوعی مسمومیت در بعضی از مراکز آموزشی قم نشان از احتمال اقدامات مجرمانه عمدی دارد که قابل توجه و پیگیری دقیق می‌باشد».

دادستان کل کشور: مسمومیت دانش آموزان قم نشان از احتمال اقدامات مجرمانه عمدی دارد

در پی وقوع چندین مورد مسمومیت در مدارس قم و نگرانی های به وجود آمده در این خصوص حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم را مامور به پیگیری ویژه و برخورد قاطع با مقصرین احتمالی کرد.

متن پیام دادستان کل کشور به دادستان قم به این شرح است:

"بسمه تعالی

حجت الاسلام جناب آقای غریب دادستان محترم عمومی و انقلاب قم 

سلام علیکم؛

اخبار واصله از یک جریان نگران کننده نوعی مسمومیت در بعضی از مراکز آموزشی قم نشان از احتمال اقدامات مجرمانه عمدی دارد که قابل توجه و پیگیری دقیق می‌باشد.

اگرچه مسئولین محترم آموزشی و بهداشتی و اطلاعاتی در تعقیب قضیه هستند لکن ضروری است جنابعالی نیز از جایگاه مدعی العمومی با اهتمام بیشتر و سرعت و دقت موضوع را تحت پیگرد قانونی قرار داده و ضمن همکاری لازم با مسئولین ذیربط به ریشه یابی و کشف واقعه پرداخته تا هرچه زودتر نگرانی‌های شهروندان محترم و اولیاء دانش آموزان عزیز برطرف و چنانچه کسانی در این امر قصور و یا تقصیر داشته و یا توطئه ای در کار بوده برخورد قاطع و قانونی انجام دهید و نتیجه را گزارش فرمائید."

مسمومیت دانش آموزان

 

نظر پزشک نماینده وزیر آموزش و پرورش در پرونده مسمومیت دانش آموزان دختر کشور

 

دکتر محسن پور،پزشک نماینده وزیر آموزش و پرورش در رسیدگی به پرونده مسمومیت دختران دانش آموز در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا در مورد نتیجه آخرین تحقیقات پزشکی و اطلاعاتی برروی این پرونده مشکوک مسمومیت های سریالی چنین بیان داشت: بررسی تحقیقات بر روی این پرونده نشان می دهد که پایه علمی در اعلام این مسمومیت ها و بروز آن فعلا وجود ندارد.

وی تاکید داشت: شواهد نشانگر یک هیستری جمعی است اما هنوز نمی توانیم به طور یقین به این نتیجه استناد کنیم. احتمال خرابکاری،قوی است.

 

 

 

 

 

کدخبر: 872582 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟