69 هزار مدرسه کشور نمازخانه دارد

به گزارش رکنا به نقل از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، «حمیدرضا خان محمدی» در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین «محسن قرائتی» اظهار داشت: اگر شرایط فراهم شود برای همه مدارس نماز خانه جذاب و شایسته دانش آموزان احداث می کنیم.

وی ساخت نماز خانه در شان دانش آموزان و معلمان را تکلیف دینی و اخلاقی خود دانست و افزود: پیش بینی نماز خانه جذاب در مدارس جدید الاحداث تکلیف ما است، اما درباره مدارسی که پیشتر ساخته شده و نمازخانه ندارد نیاز به حمایت و مجوزهای لازم داریم که با قول مساعد حمایت های حجت الاسلام قرائتی به این مهم دست خواهیم یافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: مدارس دارای دانش آموز کم از فضاهای در اختیار برای اقامه نماز استفاده می کنند، اما برای مدارس بزرگ باید نمازخانه مستقل پیش بینی کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش، پیش بینی نماز خانه جذاب و مناسب با الگوگیری از معماری اسلامی- ایرانی را در روند تربیت دانش آموزان مهم توصیف کرد و افزود: از افتتاح مدارسی که آماده بهره برداری باشند اما نمازخانه آن آماده نباشد خودداری می شود.

وی گفت: اعتقاد ما بر این است که همه مدارس باید دارای نمازخانه شایسته و جذاب باشند و در صورت حمایت های لازم آمادگی ساخت نمازخانه برای تمامی مدارس در سازمان نوسازی وجود دارد.

کدخبر: 864722 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟