معاونت زنان ریاست جمهوری : لایحه منع خشونت علیه زنان ایران قبل از تصویب منقضی شد / دوشنبه در دولت برای کیفیت بخشی به این لایحه جلسه تشکیل می‌شود + فیلم
حجم ویدیو: 15.28M | مدت زمان ویدیو: 00:01:36

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،انسیه خزعلی امروز چهارشنبه در نشستی مطبوعاتی به مناسبت گرامیداشت مقام زن و روز مادر با اشاره به اتفاقات چند ماه اخیر در ایران و بازتاب آن در جهان گفت: وضعیت پیشرفت زنان ایران قابل مقایسه با جهان نیست.

وی تاکید داشت: قبل از انقلاب 57 تنها 35 درصد زنان ایران باسواد بودند حال 99 درصد زنان کشور با سواد هستند. در حال حاضر 60 درصد کرسی های دانشگاه به اساتید زن ایران متعلق است. 35 درصد هیئت علمی کشور را زنان در اختیار دارند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه در مورد دستاوردهایی که زنان ایران در این 40 سال با تلاش خود به دست آورده اند چنین بیان داشت: هم اکنون 4 هزار زن نویسنده داریم که در عرصه نگارش مباحث مقاومتی کتاب دارند. 800 ناشر زن در کشور فعالیت دارند که از نگاه مقام معظم رهبری این میزان رشد فرهنگی زنان ارزشمند است.

در این نشست خبری همچنین مریم صفاران معاون انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری در مورد آخرین وضعیت لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: این لایحه بیش از 10 سال است که از دستی به  دستی دیگر منتقل می شود و ویرایش های لازم صورت می گیرد. طبق قانون هر لایحه ،قانون و طرحی ده سال عمر دارد و بعد از آن اثر بخشی خود را از دست می دهد. دوشنبه در دولت برای کیفیت بخشی به این لایحه جلسه تشکیل می‌شود.

 

خبر در حال تکمیل ...

 

کدخبر: 860464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟