حضور صنایع و آلودگی هوا باعث رواج بیماری های قلبی در خوزستان شده است

به گزارش رکنابه نقل از ایلنا، شریعت (عضو کمیته بیمه و درمان خوزستان ) با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از جمعیت خوزستان، یعنی حدود سه میلیون نفر، بیمه شده‌ی تأمین اجتماعی هستند، گفت: خوزستان از نظر اقلیمی و شرایط آب و هوایی به شدت رو به نابودی می‌رود و ما در آینده با مشکلات بسیاری مواجه هستیم. فراوانیِ صنایع آلاینده مثل پتروشیمی ، نفت و گاز و همچنین آلودگی‌های سالهای اخیر، باعث رواج بیماری‌های قلبی در این استان شده است. با این اوصاف یکی از خواسته‌های ما تأسیس کلینیک بیماری‌های تنفسی و قلبی در شهرهای جنوبی استان خوزستان است. 

وی گفت: در حال حاضر نیروهای متخصص در بخش‌های رادیولوژی و سونوگرافی کم است و مردم برای استفاده از این خدمات سرگردان هستند. 

شریعت گفت: یکی از خواسته‌های ما در این استان واگذاری بیمارستان‌های هیأت امنایی میلاد به تأمین اجتماعی است. همچنین ما در آبادان یک بیمارستان جدید التأسیس داریم و در کنار آن بیمارستان ۱۷شهریور با بیش از یک قرن سابقه وجود دارد که از قرار معلوم تصمیم دارند از امکانات بیمارستان ۱۷شهریور به بیمارستان جدید منتقل کنند. ما مخالف چنین کاری هستیم و پیشنهاد ما این است که به این بیمارستان جدید به عنوان مرکز تخصصی و فوق تخصصی نگاه شود تا این بیمارستان بتواند شهرهای پیرامون که چیزی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارند را پوشش دهد. 

عضو کمیته بیمه و درمان خوزستان در مورد شهر صنعتی بندر امام گفت: این شهر صنعتی در تقسیمات کشوری بخش محسوب می‌شود که یکصدهزار نفر جمعیت، ۲۷ پتروشیمی و سه اداره کل دارد و در واقع این شهر چیزی شبیه عسلویه است که متأسفانه در اینجا ما تنها یک درمانگاه تأمین اجتماعی داریم که به عنوان مرکز جراحی‌های محدود افتتاح شده است. درخواست ما این است که این مرکز تجهیز شود. 

شریعت در پایان به لزوم راه‌اندازی بخش قلب بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز اشاره کرد.

کدخبر: 855079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟