لزوم آگاهی بخشی به مردم در خصوص بیماری HPV
حجم ویدیو: 93.89M | مدت زمان ویدیو: 00:05:39

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مصطفی راستینه ، رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی در آیین امضای تفاهم نامه بین این بنیاد و مرکز ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: ما در راستای آگاهی بخشی و ارتقا سلامت مردم گام برداشته و بدون تردید حضور موسسات و سازمان های مردم نهاد در کنار ما، در راستای اینکه بتوانیم قوی تر و استوارتر از گذشته در کنار مردم عزیزمان باشیم مثمر ثمر است.

راستینه افزود: امیدوارم این تفاهم نامه که اولین تفاهم نامه از نوع علمی و دانشگاهی آن است بتواند با کمک همه مسولین دولتی و غیر دولتی به مردم آگاهی های لازم در مورد این ویروس خطرناک را دهد؛ زیرا اچ پی وی شایع ترین عفونت قابل انتقال از طریق روابط جنسی بوده است. اچ پی وی خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که به سادگی از طریق تماس جنسی منتقل می شدند. با پیشرفت علم و زحمات مرکز ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران به ابعاد گسترده دیگری از این ویروس و راه های انتقال دست یافتیم. 90 درصد انتقال از طریق رابطه جنسی و 10 درصد از طریق ارتباط با وسایل شخص آلوده و راه های ناشناخته دیگر است. آموزش رکن اصلی کاهش این انتقالات و بخش دوم واکسیناسیون سراسری می تواند به این انتقال پایان دهد.

مصطفی راستینه افزود: امیدوارم تمام موسسات و سازمان های مردم نهاد با قدرت در کنار ما باشند تا بتوانیم در تمامی سطوح به مردم برای سلامتشان و حال خوب آگاهی بخشی کنیم.

رییس بنیاد در پایان از مردم خواست در صورت نیاز به مطالب علمی از سایت بنیاد به نشانی pishgiri.org دیدن کنند.

کدخبر: 848055 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟