کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش / مدرسه سازی، مسئولیت اجتماعی شرکت های صنعتی

به گزارش رکنا، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش شامگاه دیروز (۱۲ آبان‌ماه) در جلسه شورای اداری شهرستان ابهر در استان زنجان ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی شیراز به ویژه شهدای دانش‌آموز و گرامی‌داشت روز دانش آموز و یوم‌الله ۱۳ آبان، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری استان زنجان حقیقتا پایتخت شور و شعور حسینی و عاشقان راستین مکتب اباعبدالله‌الحسین (ع) است.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در بدنه آموزش‌وپرورش به علت جذب ناکافی دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در سنوات گذشته، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال‌های آتی این مشکل برطرف و گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته خواهد شد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به صنعتی بودن و وجود شرکت‌های متعدد در شهرستان ابهر، اضافه کرد: مسئولیت اجتماعی از مسائل اخلاقی کسب و کار است که به نقش شرکت‌ها در حوزه اجتماع می‌پردازد؛ مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها مجموعه وظایف و تعهداتی است که شرکت باید برای حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، انجام دهد.

وی افزود: در این میان مدرسه سازی یکی از جنبه‌هایی است که بسیاری از شرکت‌ها برای مسئولیت اجتماعی انتخاب می‌کنند، مسیری که در نهایت به رشد دانش‌آموزان کشور و در درازمدت توسعه و آبادانی ایران ختم خواهد شد.

نوری عنوان کرد: در کنار جلوه‌های زیبایی که خیران از ساخت مدارس در مناطق مختلف کشور رقم می‌زنند باید به این واقعیت اعتراف کرد که این تلاش‌ها پاسخگوی میزان نیازهای کشور و تعداد بالای مدارس فرسوده نیست.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به نقش ارزنده خیرین در مدرسه‌سازی و تحقق اهداف تربیتی، عنوان کرد: باید تلاش کنیم از همه ظرفیت خیرین و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه فضاهای آموزشی شهرستان به نحو مطلوب استفاده کنیم.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به کمبود اعتبارات عمرانی در وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت راه‌وشهرسازی باید در پروژه‌های انبوه‌سازی اهتمام ویژه‌ای در احداث و تامین فضاهای آموزشی داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه امیدواریم که پس از گذشت ده سال با اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان شاهد بهبود وضعیت معیشتی و ارتقا کیفیت آموزشی باشیم، افزود: توجه دولت انقلابی به موضوع عدالت در پرداخت‌ها بسیار جدی است.

کدخبر: 839456 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟