بارش برف و باران در برخی استان های ایران / کاهش دما در نوار شمالی

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره پیش بینی هواشناسی امروز گفت: براساس تحلیل نقشه های هواشناسی، امروز (۳۰ مهرماه) بارش در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی همچنین در شمال استان‌های کرمانشاه، همدان و قزوین پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی این روز در مناطق ساحلی گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت همچنین وزش باد همراه با کاهش دما در نوار شمالی به‌ویژه در سواحل شمالی و شمال شرق رخ می‌دهد و در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات در اردبیل بارش باران و برف انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا یکشنبه (اول آبان‌ماه) دراستان‌های اردبیل، گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات استان‌های گلستان و سمنان بارش باران پیش‌بینی می‌شود و بارش در شمال غرب و شمال شرق کاهش پیدا می‌کند و به‌صورت پراکنده ادامه می‌یابد. طی این دو روز دریای خزر مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دوشنبه (۲ آبان‌ماه) در شمال غرب، استان‌های کرمانشاه، همدان، قزوین، البرز و در شمال استان مرکزی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد و به‌تدریج بعدازظهر در استان‌های گیلان و غرب مازندران افزایش ابرهمراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و بارش برف مورد انتظار است.

ضیاییان ادامه داد: بارش سه‌شنبه(۳ آبان‌ماه) در شمال غرب کاهش می‌یابد و همراه با نفوذ جریانات شمالی بر سواحل دریای خزر بارش در استان‌های ساحلی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی آغاز می‌شود. دریای خزر نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین، البرز و تهران و در دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های همدان، مرکزی و قم رگبار و رعدوبرق پراکنده، گاهی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک رخ می‌دهد. طی این روز در شرق مازندران و گلستان بارش شدت خواهد داشت.

ضیاییان افزود: چهارشنبه(۴ آبان‌ماه) بارش در این مناطق کاهش می‌یابد و در کل کشور جوی آرام حاکم می‌شود و فقط در استان گیلان و شرق اردبیل بارش پراکنده وخفیف رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (اول آبان‌ماه) کمی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۳ و روز دوشنبه (۲ آبان‌ماه) کمی ابری و در بعد از ظهر افزایش گاهی وزش بادشدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز (۳۰ مهرماه) و فردا (اول آبان ماه) اهواز بادمای۳۷ درجه سانتیگراد و بندرعباس با دمای  ۳۷ و۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۰ و ۲ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور خواهد بود.

کدخبر: 835170 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟