فکر کردن سمی ممنوع  / راه حلی برای درست فکر کردن در شرایط مضطرب و درگیری با مشکلات

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، افراط در فکر کردن یک تمایل مضطرب است . دلایلی زیادی وجود دارد که ما تمایل داریم بیش از حد فکر کنیم، مانند بازخوانی گذشته و تکرار یک سناریو بارها و بارها در ذهنمان. یکی دیگر از دلایلی که ما را به سمت بیش از حد فکر کردم می کشاند، نگرانی است. نگرانی در مورد آینده می تواند ما را دچار وسواس در فکر کردن برای یافتن راهی برای آینده مناسب کند.

نوشتن افکار منفی قدرت افکار منفی را کم می کند

زیادی فکر نکنید زیرا با زیاد فکر کردن فقط از راه حل هر مبحثی دور می شوید. تحقیقات نشان داده است که فکر کردن بیش از حد می تواند انرژی را کاهش دهد، خلاقیت را محدود کند و باعث مشکلات خواب شود.

هر زمان دچار زیاد فکر کردن یا همان فکر کردن سمی شدید به سمت کاغذ قلم بروید .افکار خود را یک بار بنویسید، سپس به مدت 24 ساعت حواس خود را پرت کنید و برای رسیدن به راه حل مدتی صبر کنید زیرا هنگامی که مغز ما فکر می کند در خطر هستیم در آن زمان درست فکر نمی کند .وقتی شما ناراحت هستید، قلب شما شروع به تپیدن می کند، نفس شما کم عمق می شود در این حالت مغزتان در حالت هشدار قرار می گیرد و تصمیم درست، دور می شود . اغلب تصمیم هایی که در آن شرایط گرفته می شود در نهایت به پشیمانی ختم می شود. برای رسیدن به راه حل  مناسب باید زمان مناسب را انتخاب کنید فکر نکنید که با زیادی فکر کردن به راه حل می رسید، نه اینطور نیست در حقیقت شما با فکر کردن سمی به راه حل سمی می رسید .نوشتن افکار منفی، قدرت افکار منفی را می گیرد.

قدردانی را تمرین کنید

«قدردانی خاص» کنید، درست تر این است که بگوییم قدردانی خود را بنویسید.شاید بگویید وسط درگیری ذهنی و ایجاد مشکل من چرا باید به فکر قدردانی باشم. پاسخ این است که ابراز قدردانی می تواند حس بهتر و شادی ما را افزایش دهد. این می‌تواند به ما کمک کند تا ناامیدی‌هایمان کاهش یابد و بهتر فکر کنیم.

قدردانی از فرد نه ، قدردانی از آنچه هست و داریم . مثل اینکه "من برای سلامتی ام سپاسگزارم"، چیزی شبیه این بنویسید.

یا مثلا "از اینکه امروز بدون کمردرد از خواب بیدار شدم و توانایی انجام فعالیت های روزمره امروز را دارم، سپاسگزارم." این به شما کمک می‌کند که در یک لحظه در اوج درگیری ذهنی و ناامیدی که به شما حمله کرده است یک نشانه مثبت به سوی مغزتان مخابره کنید که می تواند مسیر افکار مثبت و راه حل های درست را باز کند .

این نکته را مدنظر داشته باشید که هیچ وقت با افکار منفی و خشم و ناامیدی نمی توانید به یک راه حل مناسب برای هیچ موردی برسید باید فکر خود را آرام و مثبت کنید تا راه حل مثبت شکل بگیرد. پس بیش از اندازه فکر نکنید ، به اندازه فکر کنید.

 

کدخبر: 823346 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟