زن ایرانی که قله اورست را فتح کرد / در مراسم روز پزشک از او تقدیر شد !

به گزارش رکنا به نقل از فارس، در مراسم روز پزشک و داروساز که به میزبانی سازمان نظام پزشکی در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، از افسانه حسامی فرد ، اولین بانوی پزشک ایرانی که اخیرا موفق به فتح قله اورست شده است، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

حسامی فرد در حاشیه این مراسم گفت: سلامت، یکی از بزرگترین نعمت های خداست که همه ما باید از آن مراقبت کنیم. حفظ این موهبت و لطف خداوند، در دنیای ماشینی امروز که ما تحت فشار انواع عوامل مختل کننده سلامت از قبیل استرس ها، کم تحرکی و تغذیه فست فودی هستیم، نیاز به برنامه ریزی و دقت نظر دارد و به این جهت همه مردم باید اصلاح سبک زندگی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: پزشکان و داروسازان نقش بسزایی در این میان دارند و می توانند با هوشمندی و همدلی که همواره با مردم داشته اند، مسیر روشنی را برای اصلاح سبک زندگی مردم پیش روی آن ها قرار دهند.

حسامی فرد تاکید کرد: پزشکان و داروسازان علاوه بر اینکه در فرآیند درمانی، ایفای نقش می کنند که در جای خود شایسته و ارزنده است ولی نقش اساسی آن ها، در مباحث پیشگیری است که می تواند موجب تحول عظیم در زمینه بهداشت و سلامت مردم شود.

وی افزود: با توجه به این‌که هدفم، صعود به ارتفاعات بالا که معمولا زیر پوشش سنگین برف و یخ است، سعی کردم با حضور در این شرایط و در این مناطق با برف و یخ آشنایی و انس بیشتری داشته باشم و تجربیات فنی‌ام را ارتقا داده باشم. 

کدخبر: 819176 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟