درون‌همسری خشونت خانگی علیه زنان را بیشتر می‌کند/ نقش اقتصاد زنان در کاهش یا افزایش خشونت خانگی

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، خشونت علیه زنان همچنان در جوامع از اولین آسیب ها و زخم هایی است که جامعه زنان را تحت تاثیر قرار داده است. در دوره همه گیری کرونا این آمار خشونت علیه زنان به طور کل خشونت خانگی افزایش خطرناکی در جوامع جهانی داشت و حساسیت دولتمردان را بر انگیخت تا چاره  جویی برای کاهش این خشونت اجتماعی داشته باشند.

بر همین اساس محققان به بررسی علل بروز خشونت علیه زنان در جوامع مختلف پرداختند یکی از این دسته تحقیقات داده های جالبی را در بر داشت که مشترکات زیادی در بین زنان جهان که همچنان زندگیشان تحت تاثیر خشونت مردانه نسبت به زنان است در بر می گرفت .

نقش اقتصاد زنان در دریافت خشونت مردانه خانگی

طبق داده های این تحقیق، اولین مجموعه از ویژگی‌ها که به بروز و افزایش خشونت علیه زنان می انجامد به نقش اقتصادی زنان مربوط می‌شود. گروه‌های قومی که زنان در آن کمتر در تولید شرکت داشتند (مثلاً به دلیل کشاورزی، دامداری یا ماهیگیری)، سطوح بالاتری از خشونت علیه زنان را دارند و جالب اینکه این دسته زنان پذیرش بیشتری نسبت به خشونتی که به آنها روا می شود دارند.

درون همسری از علل افزایش آمار خشونت خانگی

دسته دوم از ویژگی های اجدادی مربوط به الگوهای ازدواج و ترتیبات زندگی است.درون‌همسری و زندگی مشترک با خانواده شوهر به شدت با میزان و پذیرش خشونت خانگی مرتبط است.

 

 

 

کدخبر: 812673 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟