تهران در آغاز موج هفتم کرونا / دکتر زالی: شهروندان واکسن یادآور و ماسک بزنند + فیلم
حجم ویدیو: 28.72M | مدت زمان ویدیو: 00:02:32

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حدود دو هفته است که ایران وارد موج هفتم کرونا شده است و روز به روز شاهد افزایش آمار ابتلا به کرونا و مراجعه به بیمارستان ها هستیم؛ به طور مثال، در شرایطی که تا دو هفته پیش آمار روزانه تست مثبت کرونا در کشورمان کمتر از 500 نفر بود، اکنون روزانه ابتلای قطعی بیش از 5 هزار نفر به کرونا تایید می شود؛ ارقامی که از ده برابر شدن آمار روزانه ابتلا به کرونا در ایران در هفته های اخیر حکایت دارد.

همچنین اخیرا دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت نیز ضمن تایید آغاز موج هفتم کرونا در ایران از چهار برابر شدن آمار مراجعات سرپایی کرونا در بیمارستان های سراسر کشور خبر داده است و البته برخی متخصصان بهداشتی تهران از جمله دکتر پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری نیز تاکید کرده اند که مراجعات شهروندان پایتخت به اورژانس های بیمارستان ها به دلیل ابتلا به کرونا در دو هفته گذشته شش برابر شده است.

در این میان دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران نیز در حاشیه بازدید از یک مرکز واکسیناسیون در شمال تهران، ضمن تایید آغاز موج هفتم کرونا در پایتخت به رکنا گفت: زودرس‌ترین علامت مربوط به شروع موج جدید کرونا در تهران، افزایش محسوس مراجعات سرپایی به بیمارستان ها در پایتخت است. بنابراین با توجه به این که ما در ده روز گذشته شاهد رشد فزاینده، پیوسته و مستمر مراجعات سرپایی کرونا به بیمارستان های تهران بودیم، بنابراین می توانیم آغاز موج جدید کرونا در تهران را تایید کنیم.

وی افزود: با توجه به آغاز موج جدید کرونا در تهران و سایر نقاط کشور، اعمال محدودیت های جدید کرونایی در شهرهای مختلف یا ایجاد محدودیت های اجتماعی برای واکسن نزده ها، از جمله مسائلی است که باید در سطح کلان در ستاد ملی کرونا درباره آن تصمیم گیری شود.

همچنان بهترین واکسن کرونا، در دسترس ترین واکسن است

زالی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ما به تمام شهروندان توصیه می کنیم که اگر بیش از شش ماه از تزریق آخرین دُز واکسن کرونا به آنها می گذرد، برای دریافت دُز یادآور یعنی دُز سوم یا چهارم مراجعه کنند و افرادی هم که تا کنون واکسن نزده اند یا فقط یک دُز واکسن کرونا دریافت کرده اند، برای تکمیل روند واکسیناسیون خود به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی بارها تصریح کرده است که بهترین واکسن کرونا، در دسترس ترین واکسن است. ما در فرآیند تزریق دُز یادآور به هموطنان نیز همین توصیه را به عزیزان داریم و از شهروندان می خواهیم با توجه به سبد متنوع واکسن های موجود در تهران و سایر شهرهای کشور، حتما یکی از واکسن های موجود در کشورمان را برای تزریق به عنوان دُز یادآور انتخاب کنند.

وی در پایان تصریح کرد: از تمام شهروندان تهرانی می خواهیم تا پیش از انتشار وسیع تر بیماری کرونا در موج جدید، از پنجره طلایی موجود برای تکمیل پوشش کامل واکسیناسیون و بالا بردن سطح ایمنی بدن خود استفاده کنند. همچنین ما کماکان به تمام شهروندان بخصوص سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای یا نقص ایمنی توصیه می کنیم که استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

کدخبر: 803936 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمدحسین خودکار دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟