«ما زنده نمی مانیم » ، فریاد دختر 18 ساله بنگلادشی خطاب به جهان + عکس

 به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کاپ 27، کنفرانس تغییر اقلیم سازمان ملل متحد در سال 2022 است که با عنوان جهانی COP27 شناخته می شود. این کنفرانس که در ادامه اجلاس محیط زیستی سال گذشته گلاسکو و در راستای توافقنامه پاریس 2015 و مطابق کنوانسیون سازمان ملل برای تغییر اقلیم برگزاری می شود، بیست و هفتمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد به حساب می آید که قرار است نوامبر 2022 یعنی آبان 1401 در شرم الشیخ مصر برگزار شود.

ما تا Cop27 خواهیم مرد

"ما تا Cop27 خواهیم مرد."(آبان ماه ) اینها کلماتی است که نوفت ابشر، 18 ساله بنگلادشی، انتخاب کرده است تا روی یک تابلوی اعتراضی بنویسد. مخاطب آن جهان و شرکت کنندگان در نشست بزرگ بعدی آب و هوا در مصر در ماه نوامبر است.

دختر 18 ساله مصری و مبارزه با تغییرات اقلیمی

نوفت ابشر و چند جوان مصری با شعاری مشابه در دست میان آب ها ایستادند که هشدارهای مشابهی را نشان دهند . بعضی از این جوانان در جمله های هشداری خود نوشتند  "تا گردن من در بحران آب و هوایی است" نیمه غوطه ور در آبی هستیم که ناشی از سیل ناگهانی فاجعه باری است که به خانه مان رسیده است.

آنها تاکید دارند، از آنجایی که بحران آب و هوا باعث مرگبارتر شدن باران‌های موسمی سالانه در خانه ما می شوند نسبت به فقدان واکنش مناسب جهان نسبت به تغییرات اقلیمی ناامید و نگرانیم.

نوفت ابشر 18 ساله می گوید: «ما صدایی داریم و می خواهیم از صدایمان برای متوجه کردن و کمک خواستند استفاده کنیم. طی چند هفته گذشته، بنگلادش تحت تاثیر بدترین سیل‌های یک قرن اخیر قرار گرفته است،  بالا آمدن آب کل شهرها را با خود برده است و دست‌کم 68 نفر را کشته و هزاران نفر را بی‌خانمان کرده است.

یکی از قربانیان این ویرانی، ریتا اختر 19 ساله است که اولین فرزندش را هشت ماهه باردار است. یک شب از خواب بیدار شد و تا کمر خود را در آب دید. او با یادآوری اینکه چگونه در عرض 10 دقیقه آب به گردن او رسیده است، گفت: «من برای فرزند متولد نشده‌ام می‌ترسیدم و فکر نمی‌کردم نجات پیدا کنم .

 فعالان محیط زیستی همچون نوفت ابشر با تأثیرات آن مبارزه کرده و برای تغییر می جنگند، زیرا بحران آب و هوا نابرابری های جهانی و جنسیتی را بدتر می کند.

 

کدخبر: 802734 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟