مدیران دولت، فرزندان خود را به مدارس دولتی بفرستند / ارتقای کیفیت آموزشی مدارس دولتی با اجرای این پیشنهاد

در شرایطی که بسیاری از کارشناسان آموزشی معتقدند که وجود تضاد منافع و رانت در برخی بخش های وزارت آموزش و پرورش منجر به پایین نگه داشتن کیفیت مدارس دولتی برای ترغیب خانواده ها به ثبت نام فرزندان خود در مدارس غیردولتی شده است و در این میان بعضی مدیران سابق آموزش و پرورش نیز برای کسب سودهای هنگفت اقدام به تاسیس مدارس غیرانتفاعی کرده اند، یک کارشناس تلویزیونی در برنامه «ثریا» پیشنهاد داد که مسئولان دولتی بخصوص مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش، فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در روزهای اخیر یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش به برنامه تلویزیونی «ثریا» رفت و با پیشنهاد جالب کارشناس این برنامه مواجه شد؛ به نحوی که کارشناس برنامه «ثریا» با بیان این که سی سال سابقه معلمی دارد، به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد داد که بهتر است از شروع سال تحصیلی آینده، وزیر آموزش و پرورش، معاونان و مدیران کل این وزارتخانه، فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کرد؛ زیرا 90 درصد مدارس کشور دولتی هستند و برای وجهه آموزش پرورش خوب نیست که مدیران ارشد این وزارتخانه، فرزندان خود را در مدارس غیردولتی ثبت نام کنند.

این کارشناس تاکید کرد که در صورت قبول این پیشنهاد توسط وزیر آموزش و پرورش، قطعا شرایط مدارس دولتی ایران در آینده ای نزدیک بهبود خواهد یافت. او همچنین گفت که اگر مسئولان وزارت آموزش و پرورش فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کنند، وزیر آموزش و پرورش می تواند با جرات از مدیران ارشد سایر دستگاه های اجرایی نیز بخواهد که فرزندان خود را به مدارس دولتی بفرستند؛ در چنین شرایطی هم طبیعتا وقتی فرزندان مقامات رده بالای کشور به مدارس دولتی بروند، توجه این مسئولان به لزوم ارتقای کیفیت ارائه خدمات آموزشی و پرورشی در مدارس دولتی جلب خواهد شد.

با توجه به نقش مهمی که پیشنهاد این کارشناس تلویزیونی می تواند در بهبود وضعیت مدارس دولتی داشته باشد، این پیشنهاد را با محمد رضا احمدی، دبیر کمیسیون آموزش مجلس در میان گذاشتیم و او نیز با استقبال از پیشنهاد کارشناس برنامه «ثریا» به خبرنگار رکنا گفت: پیشنهاد کارشناس برنامه تلویزیونی «ثریا» مبنی بر لزوم ثبت نام فرزندان مسئولان دستگاه اجرایی در مدارس دولتی، کاملا مناسب است، زیرا وقتی مسئولان بخصوص مدیران آموزش و پرورش، فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کنند، کمبودهای مدارس دولتی را بهتر خواهند شناخت و می توانند کمک کنند که کیفیت آموزشی و تجهیزات این مدارس بهتر شود.

وی افزود: ارتقای کیفیت مدارس دولتی هم دغدغه مردم است و هم مقام معظم رهبری در ایام بازگشایی مدارس تاکید فرمودند که ما حتما باید به مدارس دولتی رسیدگی کنیم. بنابراین بهبود وضعیت این مدارس، اصل مهمی است که وزارت آموزش و پرورش باید به طور خاص به آن توجه کند، زیرا متاسفانه اکنون خدمات آموزشی برخی مدارس دولتی نمی تواند رضایت بعضی اولیای دانش آموزان را برطرف کند و این دسته از اولیا ناچار می شوند که فرزندان خود را در مدارس غیردولتی ثبت نام کنند.

برخی اولیا به دلیل کیفیت پایین مدارس دولتی، فرزندان خود را به غیرانتفاعی می فرستند

احمدی با تاکید بر لزوم بهبود وضعیت مدارس دولتی اظهار داشت: سال هاست که کارشناسان آموزشی این دغدغه را دارند که ما باید تجهیزات و کیفیت آموزشی در مدارس دولتی را به سطح مطلوب برسانیم، زیرا یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود برخی اولیای دانش آموزان، فرزندان خود را در مدارس غیردولتی ثبت نام کنند، این است که مدارس دولتی ما امکانات مناسبی ندارند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود این که ما بر لزوم ارتقای کیفیت مدارس دولتی تاکید داریم، اما نباید از بیان این نکته هم بگذریم که وجود مدارس غیردولتی در دهه های اخیر کمک زیادی را به نظام آموزشی ما کرده و بخشی از بار آموزش فرزندان این سرزمین را از روی دوش دولت برداشته است. بنابراین باید از مدیران عمده مدارس غیردولتی کشور تشکر کرد.

وی در پایان تصریح کرد: بدون تردید ثبت نام فرزندان مسئولان دستگاه اجرایی بخصوص مدیران آموزش و پرورش در مدارس دولتی می تواند به ارتقای کیفیت ارائه خدمات آموزشی و پرورشی در این مدارس کمک کند و شرایط این مدارس را به حد مطلوبی برساند. اگر این اتفاق رخ دهد، تنها والدینی فرزندان خود را به مدارس غیرانتفاعی خواهند فرستاد که انتظار داشته باشند در مدرسه فرزند خود، خدمات بیش از حد مطلوب و برنامه های فوق العاده ارائه شود.

کدخبر: 788490 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمدحسین خودکار دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟