بیوگرافی دکتر حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس

دکتر حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی است. حسینعلی شهریاری سابقه پنج دوره نمایندگی مردم سیستان و بلوچستان را برعهده دارد. حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است. حسینعلی شهریاری انتقادات زیادی را به عملکرد ستاد ملی مقابله با کرونا در دوره ریاست جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی وارد کرد. حسینعلی شهریاری جراح و متخصص چشم پزشکی است.

دکتر حسینعلی شهریاری متولد 1330 در شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان است. او از دوره های هفتم تا یازدهم سمت نمایندگی مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است. شهریاری پزشک جراح و متخصص چشم پزشکی است و مدرک فوق تخصصی خود را نیز در رشته ویتره و رتین از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دریافت کرده است.

شهریاری در دوره یازدهم مجلس به سمت ریاست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. او در دوره دهم، نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس بود. شهریاری هم اکنون عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور است.

از جمله افتخارات شهریاری می توان به دریافت نشان خدمت جمهوری اسلامی ایران از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور وقت در سال 1375، اخذ لوح تقدیر ریاست جمهوری به مناسبت 30 سال خدمت در حوزه سلامت در سال 1387 و اخذ جایزه ابن سینا از دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1388 اشاره کرد.

یکی از مهمترین وقایع دوره نمایندگی شهریاری نیز زمانی است که او در سال 1389 در پی وقوع حادثه بمب گذاری در زاهدان، به همراه عباسعلی نورا دیگر نماینده سیستان و بلوچستان به دلیل عدم توانایی دولت در کنترل و حفظ امنیت این استان از سمت خود استعفا داد. البته این دو نماینده چندی بعد با توصیه مقام معظم رهبری استعفای خود را پس گرفتند.

کدخبر: 768413 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟