به زودی کویت غیرقابل سکونت خواهد شد / زنگ خطر برای شهرها جنوبی ایران

تغییرات اقلیمی / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا؛ دمای هوا در کویت تنها در چند دهه ممکن است برای مردم و حیوانات بسیار گرم شود. در سال 2016، دماسنج ها به 54 درجه سانتیگراد (129 فارنهایت) رسید که بالاترین میزان در 76 سال گذشته روی زمین است.

سال گذشته، برای اولین بار، درجه گرمای کویت در ژوئن به 50 درجه سانتیگراد رسید.تخمین زده می‌شود که بخش‌هایی از کویت در دهه‌های آینده حداقل 4.5 درجه سانتی‌گراد گرم‌تر شود و مناطق وسیعی از این کشور غیرقابل سکونت شود.

ضمن اینکه حیات وحش نیز در این گرما تحمل زندگی در کویت را نخواهند داشت و  پرندگان مرده در ماه های  تابستان روی پشت بام ها ظاهر می شوند و نمی توانند سایه یا آب پیدا کنند.

و دامپزشکی ها  مملو از گربه‌های خیابانی خواهند شد  که توسط افرادی که آنها را در اثر گرمازدگی و کم‌آبی در نزدیکی مرگ یافته‌اند به آنجا آورده‌ شده اند.

اگرچه کویت صادرکننده شماره 4 نفت اوپک است. سومین صندوق ثروت دولتی بزرگ جهان با بیش از 4.5 میلیون نفر جمعیت دارد، اما این  منابع مانع کاهش گازهای گلخانه ای و نجات از تغییرات اقلیمی نیست.

کویت 111 کیلومتر با آبادان فاصله دارد این یعنی وقتی کویت تا این حد گرم خواهد شد و غیر قابل سکونت به حتم این تاثیرات گرما بر جنوب ایران نیز اثر گذار خواهد بود و حجم آب های آزاد را افزایش و جزایر جنوبی ایران را گرفتار می کند و غیر قابل سکونت که نیاز فوری به تدبیر تخصصی در مواجهه با تغییرات اقلیمی از سوی مسئولان دولتی کشور است. تغییرات اقلیمی، فاجعه ای جبران ناپذیر است که خزنده در حال پیشرفت و گسترش است.

 

کدخبر: 765177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟