زنان روزانه کمتر از 25 گرم  و مردان 36 گرم قند مصرف کنند/سیب زمینی سرخ کرده را اخراج کنید

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، برای دوری از آلزایمر و زوال عقل شاید به این نتیجه برسید که مثلا از خوشمزه ای به نام سیب زمینی سرخ کرده خداحافظی کنید و آن را از زندگیتان اخراج کنید. یا اینکه دور خرید  نوشابه خط بکشید.

محققان علم تغذیه می گویند که  باکتری‌های روده ما می‌توانند فرآیندهای متابولیک و التهاب مغز را تحریک کنند که بر حافظه تأثیر می‌گذارد.اجتناب از غذاهایی که می‌توانند باکتری‌های روده را به خطر بیندازند و حافظه و تمرکز ما را تضعیف کنند، احتمال ابتلا به زوال عقل را کاهش دهیم.برای مبارزه با التهاب و ارتقای سلامت مغز، تفکر دقیق و تصمیم گیری خوب باید از بعضی غذاها، حتی با اینکه خیلی خوشمزه هستند دوری کنیم زیرا آنها زهرهای خوشمزه ای برای زندگی سالم به حساب می آیند.

زنان بیش از 6 قاشق چای خوری شکر (3 حبه قند) در روز مصرف نکنند

مغز از انرژی به شکل گلوکز،نوعی قند،برای سوخت رسانی به فعالیت های سلولی استفاده می کند. با این حال، یک رژیم غذایی با قند بالا می تواند منجر به افزایش گلوکز در مغز شود که مطالعات نشان داده اند که با اختلالات حافظه مرتبط است. مصرف غذاهای فرآوری شده ناسالم مانند محصولات نیمه پخته شده و نوشابه، که اغلب مملو از قندهای تصفیه شده و افزوده شده است مغز را با گلوکز بیش از حد پر می کند. اگرچه هر بدن نیازهای متفاوتی دارد، اما توصیه می شود که زنان بیش از 25 گرم شکر و مردان کمتر از 36 گرم قند مصرف کنند.

روی این خوشمزه ها خط بکشید

سیب زمینی سرخ کرده، سمبوسه، چیپس و استیک و مرغ سرخ شده. آیا دهانتان آب می اندازد؟ با این حال، وقتی صحبت از سلامت مغز به میان می‌آید، کاهش مقدار غذاهای سرخ‌شده مفید است. در واقع، یک مطالعه برروی  18080 نفر نشان داده که رژیم غذایی سرشار از غذاهای سرخ شده با نمرات پایین تر در یادگیری و حافظه مرتبط است.دلیل احتمالی: این لذت‌ها باعث التهاب می‌شود که می‌تواند به رگ‌های خونی که خون مغز را تامین می‌کنند آسیب برساند.

مطالعه دیگری که روی  715 نفر انجام شد و میزان افسردگی و تاب آوری ذهنی آنها اندازه گیری کرد مشخص کرده است که کسانی که غذاهای سرخ شده زیاد مصرف می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند. اگر روزانه غذاهای سرخ شده می خورید، به هفتگی تغییر دهید. اگر این یک عادت هفتگی است، سعی کنید فقط یک بار در ماه از آنها لذت ببرید. اگر غذاهای سرخ شده نمی خورید.

آزاده مختاری

 

 

 

 

کدخبر: 748366 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟