میعادفر: کمبود ۱۰ هزار نیروی اورژانس در ایران / از آمار اقدام به خودکشی خبر ندارم + فیلم
حجم ویدیو: 42.09M | مدت زمان ویدیو: 00:05:46

سازمان اورژانس / سازمان اورژانس زیرمجموعه وزارت بهداشت است. دکتر جعفر میعادفر هم اکنون ریاست سازمان اورژانس را برعهده دارد. او از تاریخ 18 مهر 1400 به عنوان رئیس جدید سازمان اورژانس منصوب شد. سازمان اورژانس مهمترین نهاد امدادی کشور در حوزه ارائه خدمات مربوط به فوریت های پزشکی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، دکتر جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور در اولین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا درباره نحوه ارائه خدمات فوریت های پزشکی و درمان های اولیه درب منزل بیماران گفت: سیستم ارائه خدمات اورژانس در ایران براساس سیستم انگلیس و آمریکا است، یعنی ما خدمات اولیه را درب منزل بیماران ارائه می دهیم و بیماران را برای اقدامات تخصصی به مراکز درمانی می بریم. در واقع نحوه ارائه خدمات ما برعکس سیستم فرانسه و آلمان است که در آن تیم تخصصی به درب منزل بیماران می آید.

وی افزود: ما دچار کمبود حدود ۱۰ هزار نفر نیروی انسانی در عرصه فوریت های پزشکی هستیم. البته بخشی از این کمبود به کمبود دانش آموخته رشته اورژانس بازمی‌گردد؛ به نحوی که همین حالا برای تمام فارغ التحصیلان رشته های فوریت های پزشکی، پرستاری، بیهوشی یا اتاق عمل در اورژانس کشور شغل وجود دارد، چون ما به این تخصص ها به شدت نیاز داریم.

میعادفر ادامه داد: مشکل دیگر ما در حوزه نیروی انسانی بحث بومی گزینی است، چون به هر حال کشور ما یک کشور پهناور با فرهنگ های متفاوت است که متاسفانه توزیع نیروی انسانی در زمینه اورژانس در سطح کشور به خوبی انجام نشده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور ضمن بیان این جملات، با وجود این که طبیعتا اولین نهادی که هنگام مشاهده اقدام یک فرد به خودکشی با آن تماس گرفته می شود، سازمان اورژانس است، نسبت به آمار موارد اقدام به خودکشی در ایران در سال های اخیر اظهار بی اطلاعی کرد و صرفا گفت که ممکن است آمار این موارد در سال های اخیر افزایش یافته باشد.

کدخبر: 747368 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟