"صلح" و "کرونا" از نگاه کوچولوهای امروز و بزرگان آینده + فیلم
حجم ویدیو: 58.69M | مدت زمان ویدیو: 00:07:59

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، صلح جهانی، کلمه ای که شاید بارها و بارها آن را شنیده باشید. واژه ای که فقط درحد یک واژه باقی مانده باشد. ظهور داعش در عراق، ظهور طالبان در افغانستان، حمله عربستان به یمن و یا درگیری اسرائیل با فلسطینی ها ،...شاید دلیلی باشد بر اینکه از صلح جهانی فقط یک کلمه باقی مانده است.

در هر جامعه ای که زندگی کنید، چه ایران، چه اروپا، چه آمریکا تعریف از صلح جهانی یکی است.صلح جهانی (به انگلیسی: World Peace )مفهومی آرمانی و ایده‌آل از برقراری آزادی و صلح و خوشحالی در گستره تمامی کشورهای جهان یا در میان همه موجودات است.

صلح جهانی،ایده‌ای جهانی برای پرهیز از خشونت است که ملل جهان با میل خویش برای رسیدن به آن همکاری می‌کنند، چه داوطلبانه و چه به وسیله یک نظام حکومتی که از جنگاوری بازداری می‌کند. این اصطلاح گاهی به ازبین‌رفتن همه خصومت‌ها و عداوت‌ها بین همه افراد اطلاق می‌گردد. برای مثال صلح جهانی می‌تواند پایانی بر همه جنگ‌ها یا کشمکش‌ها بین برادر با برادر و خواهر با خواهر در نظر گرفته شود.

فرهنگ‌ها، مذاهب، فلسفه‌ها و سازمان‌های مختلف در مورد چگونگی به وجود آمدن صلح جهانی دیدگاه‌های متفاوتی با یکدیگر دارند. سازمانهای مذهبی و سکولاری مختلفی دستیابی به صلح جهانی را از طریق پرداختن به حقوق بشر، فناوری، آموزش، مهندسی، پزشکی یا دیپلماسی مورد استفاده برای پایان‌دادن به همۀ اشکال جنگ را هدف خود قرار داده‌اند. از سال ۱۹۴۵، سازمان ملل متحد و پنج عضو دائم شورای امنیت آن (چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و ایالات متحده) با هدف حل و فصل بدون جنگ یا اعلامیه‌های جنگی مناقشات فعالیت کرده‌اند. با این‌ وجود، ملت‌ها از آن زمان تاکنون وارد درگیری‌های نظامی زیادی شده‌اند.

صلح جهانی از دیدگاه کودکان

 اما نگاه کودکان امروز به صلح جهانی چیست؟ برای آشنایی بیشتر با این دیدگاه به سراغ کودکان رفتیم. نگاه آنها نگاه جالبی بود. یکی صلح جهانی را در هل ندادن دوستش می دانست و کودک دیگر صلح جهانی در کمک کردن به مادرش در کارهای خونه می دید.

شاید در نگاه اول صحبت های  این کودکان خنده دار و بامزه به نظر برسد اما وقتی درباره صلح جهانی می گویند با نگاهی عمیق تر متوجه خواهیم شد که همین تعاریف به ظاهر ساده در سطح کلان تر یعنی صلحی در سطح جهان. به تعبیر دیگر وقتی درخانه و کاشانه خود، وقتی در کشور و مرز وبوم خود  صلح را با تمام وجود درک کنیم این صلح را به تمام جهان سرایت می دهیم.

 

کدخبر: 721937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
جعفر پاکزاد
آیا این خبر مفید بود؟