ایرانیان به جراحان مغز و اعصاب غیرایرانی بی نیاز شدند/ ابتلا به تومورها در اطفال بعد از سرطان خون در رده دوم است

به گزارش خبرنگار سلامت رکنا، دکتر منصور پرورش جراح مغز و اعصاب گفت: با توجه به ارتقاء سطح امکانات تشخیصی و درمانی، علائم انواع تومور های مغزی سریعتر شناسایی شده و روند درمانی خیلی سریعتر انجام می شود.این در حالی است که این فاکتور در گذشته بسیار زمان بر بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، افزود: با توجه به تنوع بالای تومورها، فراگیری در اطفال بعد از سرطان های خون در رده دوم قرار دارد. در افراد بالغ ممکن است، بعضی تومورها در خانم ها و بعضی هم در آقایان بیشتر باشد.

پرورش افزود: همه توصیه های پزشکی که برای سالم زیستن در تمام شاخه های پزشکی است در جراحی مغز و اعصاب هم صدق میکند. قاعدتاً همه فاکتورهای تغذیه سالم، ورزش کردن و فعالیت های جسمی مناسب از نظر سبک زندگی در این شاخه همانند بیماری های دیگر کاربرد دارد.

لزوم کنترل بیماری های زمینه ای دیابت و فشار خون برای کاهش آمار سکته مغزی

پرورش افزود: تمهیدات وزارت بهداشت، فرهنگسازی برای این بیماری هم همانند بیماری دیگر انجام شده است. اما با توجه به آمار بالای سکته مغزی در کشور در مورد این عارضه باید اطلاع رسانی های بیشتری شود. باید برنامه ریزی هایی برای کنترل بیماری های زمینه ای دیابت، فشارخون داشته باشندتا شاهد اثر بخشی بالاتری باشیم.

پرورش با ابراز خرسندی از اینکه ایران نسبت به کشورهای همسایه در فیلد جراحی مغز و اعصاب در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد.گفت: ایران از لحاظ تجهیزات و امکانات و همچنین ارائه خدمات در جایگاه بسیار خوبی هستیم. مردم ایران دیگر احتیاجی نداردند برای هیچ عمل جراحی مغز و اعصاب به خارج از ایران بروند.این خود نکته بسیار مهمی است که سطح بالای علمی و عملی در جراحی مغز و اعصاب در ایران را تایید می کند.

تماس با ما : 23051497

 

کدخبر: 1001081 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری مهدیه قزوینیان
آیا این خبر مفید بود؟