کدام واکسن کرونا ایمنی زایی 93 درصدی دارد؟

مرحله سوم آزمایشات واکسن کرونا تولیدشده توسط شرکت هندی بهارات بیوتک نشان می‌دهد که واکسن کرونا این شرکت 93.4 درصد در برابر بیماری شدید کووید ۱۹ موثر است. این در حالی است که پیش از این، ایمنی زایی واکسن کرونا روسی 91.6، واکسن کرونا آسترازنکا 63 تا 79 درصد و واکسن کرونا سینوفارم چین 79 درصد برآورد شده است.

به گزارش رکنا، آزمایشات مرحله سوم واکسن ساخته شده توسط  شرکت هندی بهارات بیوتک «Bharat Biotech» نشان داد، واکسن توسعه داده توسط این شرکت با نام «کواکسین» ۹۳.۴ درصد در برابر بیماری شدید کووید ۱۹ موثر است.

این شرکت اعلام کرد، یافته‌های به دست آمده می‌تواند استقبال مردم از کوواکسین را افزایش دهد؛  داده‌های منتشرشده بوسیله این شرکت نشان همچنین می‌دهد «کواکسین» باعث حفاظت ۶۲.۵ درصدی در برابر گونه دلتا کرونا‌ می‌شود که برای اولین بار در هند شناسایی شد و منجر به افزایش عفونت در  ماه‌های آوریل و مه و بالاترین میزان مرگ و میر روزانه در جهان شد.

شرکت بهارات بیوتک یادآور شده، واکسن این شرکت به طور کلی ۷۷.۸ درصد در برابر کرونا علامت‌دار ایمنی ایجاد می‌کند و تصمیم دارد ماهانه ۲۲۳ میلیون دز از این واکسن را تولید کند.

شرکت «اکوژن» (Ocugen) که برای ساخت واکسن «کواکسین» برای بازار آمریکا با بهارات بیوتک همکاری می‌کند پس از انتشار داده‌های فاز سوم آزمایش بالینی این واکسن آماده درخواست مجوز برای آن در آمریکا می‌شود.

هند با  ابتلای بیش از سی میلیون و ۴۵۰ هزار نفر به ویروس کرونا دومین کشور آسیب‌دیده از همه‌گیری پس از آمریکا است. شمار افراد جان‌باخته در این کشور نیز از مرز ۴۰۰ هزار نفر عبور کرده است.

 

کدخبر: 702238 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟