شیوع موج پنجم کرونا در نیمی از استان های ایران / حریرچی خبر داد

وزارت بهداشت امروز به طور رسمی شروع موج پنجم کرونا در ایران را اعلام کرد. این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان با واکسیناسیون بخش زیادی از مردم علیه ویروس کرونا، خود را در مقابل بروز موج های جدید مصون کرده اند. اما در ایران به گفته مقامات بهداشتی، موج پنجم کرونا با شیوع کرونای هندی در حال گسترش است. موج پنجم کرونا در ایران حدود سه هفته قبل با شیوع کرونای هندی در استان هرمزگان آغاز شد.

به گزارش رکنا، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی درباره موج پنجم کرونا گفت: نیمی از استان های کشور شروع موج پنجم کرونا را تجربه می کنند، علی الخصوص این موضوع در استان هایی همانند تهران و مازندران روند صعودی است، در حال حاضر کرونای دلتا ( هندی ) در ایران و ۹۰ کشور جهان مشاهده شده است.

وی افزود: در نیمی از استان های کشور روند افزایشی برای شروع موج پنجم دیده می شود. البته باید توجه داشت، بلکه تنها ۶۲ شهرستان از ۴۵۰ شهرستان سراسر ایران قرمز هستند.

حریرچی ادامه داد: از روز شنبه تعداد بیشتری از شهرها به رنگ قرمز می پیوندند، همانطور که واضح است در ۶ تا ۷ استان شهر قرمز قابل توجه داریم که بیشتر استان های جنوب و جنوب شرقی هستند .در دماوند و فیروزکوه و چند شهرستان در استان های گلستان و مازندران هم قرمز هستند ولی اکثر استان ها قرمز نیستند .

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: نیمی از استان های کشور شروع موج جدید کرونا را تجربه می کنند، علی الخصوص این موضوع در استان هایی همانند تهران و مازندران روند صعودی است، در حال حاضر کرونای دلتا (هندی ) در ایران و ۹۰ کشور جهان مشاهده شده است.

کدخبر: 701468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟