تزریق واکسن کوو ایران برکت در مشهد آغاز شد

واکسن کووایران برکت در مشهد تزریق می شود.

به گزارش رکنا، دکتر سیدکاظم فرهمند افزود: مشهد مقدس یکی از چهار مرکز استان کشور است که واکسن ایرانی کوو برکت را تزریق می کند و بدین طریق سه هزار و ۳۵۰سهمیه از این واکسن به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۰هزار و ۵۰۰نفر در کشور با واکسن کووایران برکت واکسینه شده اند.

قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت افرادی که در مرحله اول واکسن سینوفارم دریافت کردند در مرحله دوم می‌توانند واکسن کووایران برکت دریافت کنند و از این بابت مشکلی برای فرد ایجاد نمی شود.

فرهمند افزود: محتویات واکسن اسپوتینک در مراحل اول و دوم متفاوت است، اما در مابقی واکسن‌های ایرانی و خارجی از جمله کووایران برکت یکسان است.

او با بیان اینکه تزریق واکسن سالمندان در تمامی پایگاه‌های ثابت، تجمیعی و خودرویی در حال انجام است ادامه داد: واکسیناسیون گروه سنی ۶۵سال به‌ زودی آغاز می‌شود و تزریق گروه‌های بالای ۷۰تا۸۰ سال همچنان ادامه دارد.

قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از زمان شروع واکسیناسیون سالمندان تاکنون ۶۵درصد گروه سنی بالای ۸۰سال، ۷۰درصد گروه سنی بالای ۷۵سال و ۶۰درصد گروه سنی بالای ۷۰سال واکسینه شده‌اند ضمن اینکه بسیاری از آنان نیز واکسن مرحله دوم را هم دریافت کرده‌اند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 695731 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟