تهران همچنان در اوج شیوع کرونا / 18 هزار مراجع سرپایی در یک روز

موج چهارم کرونا در تهران از نیمه فروردین آغاز شده و حدود یک ماه است که موجب تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی در پایتخت شده است.

به گزارش رکنا، دکتر نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران درباره آمار فزاینده ابتلا به کرونا در پایتخت در هفته های اخیر توضیح داد: متاسفانه در هفته های اخیر به شکل بسیار فزاینده ای شاهد افزایش مبتلایان به کرونا در سطح تهران بودیم و الگوی این بیماری نیز بیشتر مربوط به کرونای انگلیسی بود.

وی افزود: در مدت دو هفته، ابتلای شهروندان تهرانی به کرونا به شدت بالا رفت، به نحوی که حتی بحث بستری در بیمارستان ها به عنوان یک چالش اساسی مطرح شد و هماهنگی های بسیار زیادی انجام شد تا ما بتوانیم سرویس دهی مناسبی را در سطح استان تهران داشته باشیم.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران تاکید کرد: ما کماکان در اوج بیماری کرونا هستیم و بیشترین معیاری که می تواند برای ما درباره پیش بینی دو هفته آینده تعیین کننده باشد، ابتلای سرپایی بیماران است و متاسفانه امروز هم شاهد بیش از 10 هزار مراجعه سرپایی در بیمارستان و 8 هزار مراجعه به مراکز بهداشتی بودیم که این مساله نشان دهنده این است که همچنان وضعیت اضطراری کرونا در تهران وجود دارد.

توکلی نسبت به احتمال بروز جهش جدید کرونا در کشور هشدار داد و تصریح کرد: وقتی زنجیره انتقال کرونا افزایش می یابد، ویروس مستعد جهش می شود، بنابراین از جهش کرونا در کشورمان نباید غافل باشیم.

وی در پایان گفت: این جهش ممکن است به سمت کاهش بیماری یا برعکس پیش برود؛ به طور مثال، کرونای انگلیسی به شدت مسری تر از ویروس ووهان بود، اما شدت بیماری زایی این ویروس تا حدودی کمتر از کرونای چینی بود.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 684395 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟