استاندار تهران: آمار فوتی های کرونایی در تهران نسبت به جمعیتش پایین است

کرونا در تهران با توجه به موج چهارم وضعیت بدی را رقم زده و روزانه تعداد زیادی از افراد بدلیل این ویروس مبتلا و کشته می شوند.

به گزارش رکنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گفت: این پایین بودن شاخص فوتی‌ها ناشی از اقدامات و عملکرد خوب بیمارستان‌های بزرگ تهران است.

وی گفت: از بهمن سال ۹۸ که این ویروس در کشور ما شیوع پیدا کرد تا امروز همه کادر سلامت اقدامات بسیار ارزشمندی انجام دادند و باید در هفته سلامت که در آن هستیم قدردان زحمات آن‌ها باشیم.

استاندار تهران افزود: آمار‌ها نشان دهنده این است که ما دراوج سوم، دوم و اول بیماری یک مدت زمان بیماران سرپایی ما افزایش پیدا می‌کرد و در پی آن تعداد بستری‌ها افزایش پیدا می‌کرد و تعداد فوتی‌ها افزایشی می‌شد، اما در موج چهارم همه چیز فرق کرده است و همه آن‌ها همزمان اتفاق می‌افتد اعم از مراجعان سرپایی، بستری‌ها و میزان فوتی‌ها روند صعودی دارند.

محسنی بندپی گفت: آن چیزی که می‌تواند در مهار این بیماری کمک کند این است که از هیچ کوششی فروگذار نباشیم.

وی افزود: اکنون واکسیناسیون استان نسبت به جمعیت نتوانسته به آن جامعه هدف خود برسد.

استاندار تهران در ادامه به اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: در شرایط قرمز و نارنجی که اعلام شد که چه گروه‌ها و مشاغلی مجاز به فعالیت هستند بنابراین سرو غذا در رستوران‌ها جزو مشاغلی است که محدودیت دارد و تنها فعالیت بیرون بر‌ها مجاز است.

محسنی بندپی ادامه داد: طبق گزارش‌های کمیته درمان ما حداقل دو هفته دیگر این شرایط روند افزایش بیماران را داریم که روند نظارت‌ها نیز باید افزایشی باشد.

وی گفت: طبق بازدیدی که از دستگاه‌های ملی داشتیم برخی از دستگاه‌ها کارکنان شان ماسک نداشتند و برخی از دستگاه‌ها نیز مانند شرکت ملی نفت با وجود ابلاغیه از بازرسی‌ها ممانعت کردند که وقتی اصناف این رفتار ادارات و دستگاه‌ها را ببینند چه فکری می‌کنند و ما این موارد را کتباً به قرارگاه اعلام کردیم.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 679966 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟