وضعیت بارش ها در استان های ایران

آب و هوا در روز یکشنبه در آسمان کشور در اغلب نقاط صاف و پایدار خواهد بود.

به گزارش رکنا، پیش بینی وضع هوا ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ از جوی پایدار در اکثر نقاط کشور می دهد. امروز یکشنبه بجز برخی مناطق که در آنها بارش باران و وقوع رعد و برق متصور است در سایر نقاط شاهد آسمانی صف خواهیم بود. از شدت افتادن سامانه بارشی در کشور باعث شد تا امروز بروز پدیده هایی مانند گرد و غبار را در مناطق جنوب غربی کشور شاهد باشیم.

امروز (۲۹ فروردین) در برخی از مناطق استان‌های مازندران، گیلان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، شمال و شمال غرب فارس، نیمه شمالی کرمان، ارتفاعات سمنان و شمال شرق تهران بارش پراکنده و در برخی نقاط وقوع رگبار رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی روز دوشنبه (۳۰ فروردین) در خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان، سمنان، تهران، البرز، کرمان و شمال هرمزگان بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی روز سه‌شنبه (۳۱ فروردین) حاکمیت این شرایط در برخی مناطق شمال غرب کشور نیز دور از انتظار نیست و در سایر مناطق آسمانی صاف و جوی پایدار خواهیم داشت.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز چهارشنبه (۱ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات کرمان بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران امروز (۲۹ فروردین) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۳۰ فروردین) نیز نیمه ابری همراه با وزش باد، در بعضی ساعات افزایش ابر همراه با وزش باد شدید و با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین پیش بینی می شود در روزهای آینده بیشینه دمای هوا در زاهدان نیز به ۲۷ تا ۲۸ درجه سلسیوس نیز برسد. در استان کردستان نیز از روز دوشنبه تا آخر هفته کیفیت هوا و دید افقی تا حدودی کاهش می یابد.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 678672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟