باران به 12 استان می زند/ هشدار هواشناسی درباره آسیب به محصولات کشاورزی در 10 استان

سازمان هواشناسی همچنین با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن آب در مسیل‌های خشک و نفوذناپذیر، امکان آسیب به محصولات کشاورزی و احتمال برخورد صاعقه در 10 استان هشدار دارد.

به گزارش رکنا، براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، بوشهر، ارتفاعات شمال هرمزگان، جنوب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق اصفهان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی شده است.

در غرب و جنوب ارتفاعات البرز نیز بارش‌های پراکنده روی می‌دهد همچنین در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز سرعت وزش باد افزایش یافته و در برخی مناطق نیز وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

شدت بارش‌های امروز مربوط به شمال شرق سمنان، شرق خراسان جنوبی، جنوب یزد، بخش‌های مرکزی و شمالی کرمان و فارس، جنوب اصفهان و شرق کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا در بیشتر مناطق استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور ابرناکی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است. شدت بارش‌های فردا پنجشنبه مربوط به ارتفاعات کرمان و نیمه شمالی خراسان رضوی است.

جمعه و شنبه هفته آینده در سواحل دریای خزر بارش پراکنده و در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق و جنوب شرق رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود. از فردا تا شنبه هفته آینده نیز خلیج‌فارس، تنگه هرمز و روزهای جمعه و شنبه دریای عمان مواج خواهد بود.

سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای به شرح زیر نسبت به وقوع سیل و آسیب به محصولات کشاورزی تا جمعه آینده هشدار داد. این اطلاعیه به شرح زیر است:

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی

نوع مخاطره: رگبارو رعد و برق، وزش بادشدید موقتی و در مناطق مستعد رخداد تگرگ

منطقه اثر:

چهارشنبه 25 فروردین: فارس، کرمان، یزد، خراسان رضوی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، شمال سمنان، جنوب و شرق اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد.

پنجشنبه 26 فروردین: خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق سمنان.

جمعه 27 فروردین: خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شمال سمنان.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن آب در مسیل های خشک و نفوذ ناپذیر، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی، احتمال برخورد صاعقه

توصیه: احتیاط در تردد جاده ایی و عبور از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو و چرای دام در مناطق مرتفع. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 677505 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟