به خاطر پرستارهای خسته کرونا نگیرید / مردم مراعات کنند

پرستاران با وجود حقوق های ناچیز و قراردادهای ناعادلانه در بحران شیوع بیماری کرونا کنار مردم شان ماندند.

به گزارش رکنا، حمیدرضا عزیزی، دبیر شورای عالی نظام پرستاری براساس آیین نامه ای که وزارت بهداشت در سال ۹۵ ابلاغ کرده است، صرفا مراکزی می‌توانند ارائه خدمت داشته باشند که در سامانه مربوطه در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ثبت نام کنند و پروانه لازم را کسب کرده باشند.

او افزود: افرادی که تمایل دارند بیمارانشان خارج از بیمارستان خدمات دریافت کنند، باید وضعیت حادی نداشته و شرایط مراقبت در منزل را داشته باشند. این افراد می‌توانند به مراکز مربوطه مراجعه کرده و خواستار پرستاران مورد نیاز باشند.

دبیر شورای عالی نظام پرستاری بیان کرد: لیست مراکز مجاز در سایت وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری موجود است؛ متقاضیان می‌توانند از خدمات مراکزی که دارای مجوز‌های لازم هستند، بهره مند شوند.

او با اشاره به از دست رفتن نیرو‌های تازه نفس بیان کرد: امیدواریم مردم با رعایت هر چه بیشتر نکات بهداشتی باعث شوند جلوی فراگیری کرونا و پیک چهارم زودتر گرفته شود.

عزیزی گفت: همچنان معوقات پرستاران با ۳ الی ۴ ماه تاخیر در حال انجام است اما باز هم مبالغ را کم کرده اند و کفایت نمی‌کند. قول داده اند که تزریق نیرو از اوایل سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد با این وجود هنوز هیچ یک از وعده هایی که در روز پرستار داده بودند، عملی نشده است.

دبیر شورای عالی نظام پرستاری تصریح کرد: در حال حاضر افراد زیادی بازنشسته و از چرخه درمان خارج شده اند؛ این موضوع اصلا قابل قبول نیست زیرا با زیاد شدن تخت های بیمارستانی و کمبود شدید نیروی پرستار نمی‌توانیم پاسخگوی سیستم درمانی به خصوص در این شرایط کرونایی و بحرانی باشیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 666507 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟