خبر خوش وزیر بهداشت / تزریق واکسن کرونا به کارمندان غسالخانه ها، سالمندان و معلولان از امروز

واکسن کرونا در ایران تولید نیز خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: مرحله دوم واکسیناسیون را از امروز شروع کردیم. این کار در گروههای آسیب پذیر انجام می شود. اولین گروه بر اساس سند واکسیناسیون گروه درمان در بخش های آی سی یو بودند. واکسیناسیون کارکنان سایر بخش های پر خطر، اورژانس ها، جانبازان شیمیایی و افراد مقیم در آسایشگاههای سالمندان و آسایشگاههای معلولان را از امروز شروع می کنیم. تیم بهداشت و همکاران آزمایشگاهها هم که در خط مقدم هستند و نیز افرادی که در غسالخانه ها برای تطهیر بیماران کرونا فعالیت می کنند از امروز مشمول واکسیناسیون قرار می گیرند.

نمکی افزود: واکسن های جدید هم به مرور می رسد. اوایل هفته آینده واکسن چینی می رسد و این زنجیره ادامه دارد تا به واکسن های تولید داخل برسیم. واکسن کرونای تولید داخل برکت فاز اول را به خوبی طی کرد. شاید اگر کمیته علمی اجازه بدهد فاز دوم و سوم مطالعه بالینی آن را ادغام کنیم تا بتوانیم اردیبهشت این واکسن راداشته باشیم.

وی گفت: واکسن پاستور با همکاری کوبا نیز به خوبی پیش می رود. ۱۰۰ هزار دوز از این واکسن بعد از سه مرحله آزمایش بالینی در کشور برای گروههای هدف تزریق می شود.

نمکی ادامه داد: واکسن رازی هم واکسن بسیار خوبی است که به شکل علمی فاز اول انسانی آن شروع شده است. قرارداد تولید داخل واکسن اسپوتنیک وی هم بسته شد. برای تولید و صادارت آن در منطقه مطرح هستیم و جزو کشورهایی هستیم که به مجموعه تکنولوژی تولید واکسن روسیه متصل شد. واکسن هایی از چین و جاهای دیگر هم می آوریم تا گروههای آسیب پذیر را تا آخر اسفند و بقیه را در سال آینده واکسینه کنیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 664801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟