خوابگاه ها منتظر دانشجویان / برنامه های برگزاری کلاس های حضوری در کرونای انگلیسی

کرونای انگلیسی هم نتوانست برگزاری کلاس های عملی دانشگاه ها را لغو کند.

سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره آمادگی خوابگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان به منظور شرکت در کلاس‌های عملی اظهار کرد: با توجه به شیوع ناگهانی ویروس کرونای انگلیسی به دانشکده‌ها ابلاغ کرده ایم که در صورت برنامه ریزی برای برگزاری دروس عملی به صورت حضوری اطلاع رسانی کنند.

او افزود: کلاس‌های عملی دانشگاه فشرده و به مدت ۲ هفته به صورت کاملا حضوری برگزار خواهند شد و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این میان امری لازم و ضروری است که در صورت برنامه ریزی دانشکده‌ها برای شروع کلاس‌ها ما به دانشجویان خوابگاهی اتاق‌های مربوطه را اختصاص خواهیم داد.

حبیبا تصریح کرد: ترم گذشته تجربی خوبی از برگزاری کلاس‌های عملی داشته ایم که به صورت حضوری و فشرده یعنی در مدت زمان ۲ هفته برگزار شدند و گفتنی است که هر اتاق خوابگاه به صورت تک نفره یا حداکثر دو نفره به دانشجویان اختصاص داده می‌شود.

او با بیان اینکه تعداد واحد‌های برخی از رشته‌ها بیشتر و بعضی کمتر است، تاکید کرد: باید متناسب با واحد‌ها و تعداد دانشجویان به برگزاری حضوری دروس عملی و ارائه خوابگاه به آن‌ها اقدام کنیم، برای مثال کلاس های عملی رشته کشاورزی در کرج و دامپزشکی در تهران به صورت حضوری برگزار می‌شوند، اما کلاس های عملی سایر رشته‌ها در حال برنامه ریزی برای برگزاری هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: در هر زمانی که دانشکده‌ها اعلام به شروع کلاس‌های عملی کنند خوابگاه‌های دانشگاه تهران آماده پذیرای دانشجویان برای دریافت خوابگاه هستند تا این افراد از دروس خود عقب نمانند.

حبیبا درباره دریافت گواهی سلامت به منظور حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها برای شرکت در کلاس‌های عملی گفت: طبق تجربه ما در کوی دانشگاه نشان داده شده که تمامی دانشجویان شیوه نامه‌های بهداشتی را برای حضور در خوابگاه‌ها رعایت می‌کنند چرا که آن‌ها نخبه‌های جامعه بوده و مابقی افراد از آن‌ها الگوبرداری می‌کنند.

او اضافه کرد: در حال حاضر دانشگاه تهران دارای ۱۵۰۰ دانشجو بوده و برای برگزاری دروس عملی با کمک دانشجویان تمامی شیوه نامه ها برای جلوگیری از ویروس کرونا تا حدود بسیار زیادی مدیریت شده است، همچنین قصد انجام معاینات اولیه و تست‌های سریع کرونا را داریم تا در صورت مشکوک بودن دانشجویان به این بیماری خطرناک از حضورشان در خوابگاه‌ها به صورت جدی خودداری کنیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 664717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟