دلیل خرید واکسن روسی سیاسی است یا علمی؟ + فیلم
حجم ویدیو: 2.82M | مدت زمان ویدیو: 00:01:30

واکسن کرونا و ورود آن مطالبه ای بود که حالا وزارت بهداشت به آن پاسخ داده و قرار است اولین محموله از کشور روسیه وارد ایران شود.

به گزارش رکنا، خرید واکسن کرونای روسی با توجه به تعاملات سیاسی که این کشور با ایران دارد، جای سوال شده و بسیاری بر این پندارند که روابط سیاسی است که واکسن کرونای روسی را به ایران می آورد نه تاثیر آن بر کووید-19. سید رسول مهاجر، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که خرید واکسن کرونا از روسیه به دلیل روابط سیاسی است یا دلایل علمی؟ گفت: متاسفانه واکسن کرونا توسط رسانه های معاند به شدت سیاسی شده است. بعد از فوت مهرداد میناوند نیز هشتک "واکسن بخرید" درست شد.

وی افزود: هر چه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به وزارت امور خارجه اعلام کرد را اجرا کردیم. ما واکسنی تایید می کنیم که وزارت بهداشت براساس نظر تخصصی خودش به ما اعلام کند. سیاسی شدن واکسن حرفهای دشمنان ایران است و نباید به آن گوش داد.

سیدرسول مهاجر در پایان مجددا تاکید کرد: هر چه وزارت بهداشت خواسته وزارت بهداشت درخواست کرده وزارت امور خارجه انجام داده است. در حقیقت این وزارت بهداشت است که طبق نظرات تخصصی می گوید کدام واکسن برای خرید مناسب است و وزارت امور خارجه نیز مسائل بهداشتی، مالی و تجاری آن را هموار می کند تا واکسن را براساس نیازهایمان وارد کشور کنیم. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 656799 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟