جامعه پزشکی: واکسن کرونای روسی را غیرموجه و خطرآفرین می دانیم!

واکسن کرونا و ورود آن از کشور روسیه واکنش های بسیاری را در پی داشت.

به گزارش رکنا، دکتر آقازاده رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در نامه ای به ریاست جمهوری با اشاره به نامه پیشین ارکان سازمان نظام پزشکی به ریاست جمهوری و نامه 98 نفر از نمایندگان مجمع عمومی نظام پزشکی به عنوان نمایندگان جامعه پزشکی کشور آورده:«نظر آن جناب را به نگرانی و اعلام خطر جمع کثیری از اعضای مجمع عمومی سازمان که نمایندگان اقصی نقاط کشور میباشند، و به پیوست این نامه خدمتتان ایفاد میگردد، جلب می نماید.»

بازگشت به نقطه نظرات آن مقام محترم در زمینه خریداری و تامین واکسن برای مبارزه مؤثر با همه گیری ابتلا به ویروس کرونا، و نیز پیرو مکاتبات سازمان نظام پزشکی، به ویژه نامه رؤسای ارکان سازمان در خصوص ضرورت فوری خرید واکسن "معتبر" و "تایید شده"، به منظور جلوگیری از مرگ و میر ملت ایران و نیز مقابله جدی با حملات شدیدتر این اپیدمی در آینده نزدیک؛ به پیوست ضمن تاکید بر مواضع سازمان، نظر آن جناب را به نگرانی و اعلام خطر جمع کثیری از اعضای مجمع عمومی سازمان که نمایندگان اقصی نقاط کشور هستند، جلب می کنم.

به گزارش رکنا، عباس آقازاده نامه 98 عضو مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی به ریاست جمهوری را نیز منتشر کرده. در این نامه نگرانی سازمان نظام پزشکی در خصوص تائید و تهیه واکسن روسی قید شده است. در نامه ای به ریاست جمهوری، حدود 100 نفر از نمایندگان مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی خرید واکسن روسی اسپوتنیک V از این کشور را غیرموجه و خطر آفرین دانستند.

در نامه اعضای مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی قید شده است؛ احتراماً بدینوسیله درخواست 98 نفر از نمایندگان مجمع عمومی نظام پزشکی کشور بعنوان نماینده جامعه پزشکی شهرهای مختلف کشور جهت خرید واکسن مطمئن و معتبر کرونا تقدیم می گردد، مستدعی است اقدام لازم مبذول فرمائید.

در شرایطی که بیماری کرونا خانواده‌های بسیاری را سوگوار کرده و ما را در ماتم هم قطاران خود سیاه‌پوش نموده است. خرید این واکسن که تاییدیه های حداقلی جهانی را طی نکرده و اثربخشی و بی‌خطربودن آن در کشور تولید کننده نیز با ابهام و اعتراض مواجه است را به دلایل زیر غیرموجه و خطرآفرین می‌دانیم و به حکم وظیفه انسانی و شرعی خود خدمت شما یاد آور می شویم:

الف: اطلاعات شفافی از مراحل تحقیق و ساخت واکسناسپوتنیک V در دسترس نیست.

ب:واکسن اسپوتنیکV توسط هیچ یک از منابع معتبر جهانی تایید نشده است و اثر بخشی و بی خطری آن توسط مجامع جهانی و حتی شخصیت‌های علمی ستاد کرونا مورد تشکیک قرار گرفته است.

ج :مدارک و مستندات و دلایل تایید این واکسن دراختیارصاحب‌نظران جامعه پزشکی قرارنگرفته است.

بدیهی است جامعه پزشکی کشور پس از یکسال تلاش، چشم انتظار تدبیر و اقدامی عاجل برای واکسیناسیون سراسری با واکسنی معتبر که روند علمی ومعقول تایید و تهیه را طی کرده باشد است و انتظار دارد که با درنظرگرفتن جمیع شرایط نسبت به خریداری بهترین واکسن های موجود دنیا از شرکت های چند ملیتی اقدام گردد.

جامعه پزشکی و مردم ایران هرگونه تعلل، تاخیر، ملاحظه کاری و مسامحه در این زمینه را غیر قابل قبول، نابخشودنی و تحمل ناپذیر می‌داند.

ما اعضای مجمع عمومی سازمان به عنوان نمایندگان جامعه پزشکی نگرانی خود را نسبت به نحوه انتخاب، تائید و خرید واکسن موسوم اسپوتنیک V ساخت کشور روسیه اعلام می داریم .آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 656781 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟