تصمیم جدید برای اضافه خدمت سنواتی کارکنان وظیفه

به گزارش رکنا، امیر غلامرضا رحیمی‌پور رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره ضوابط بخشش اضافه خدمت سنواتی کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح گفت: براساس تبصره ۱ ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان غایبی که به خدمت سربازی اعزام می‌شوند، در صورتی که در حین خدمت حسن اخلاق، رفتار و جدیت در انجام وظیفه از خودشان نشان دهند یا در مناطق جنگی، امنیتی و عملیاتی ابراز شجاعت و فداکاری کنند، به طوری که مراتب مورد گواهی فرماندهان و مسئولان جایگاه‌های سرتیپی و بالاتر قرار بگیرد، تمام یا بخشی از مدت اضافه خدمت سنواتی آنان مورد بخشش قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: براساس این ضوابط،‌ مصادیق اخلاق و رفتار، حسن انجام وظیفه و شرایط خاص طی دستورالعملی که به تمام سازمان‌های نیروی های مسلح ابلاغ شده است، کارکنان وظیفه دارای غیبت سنواتی 3 یا 6 ماه می‌توانند با مراجعه به نیروی انسانی یگان‌ها از نحوه برخورداری از مقررات بخشش آگاه شوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به برخی از مصادیقی که موجب استفاده از بخشش حین خدمت می‌شود، تصریح کرد: خدمت کارکنان وظیفه چه بومی و یا غیربومی در منطقه امنیتی درگیر با حداقل ۶ ماه خدمت به صورت پیوسته و یا ۸ ماه به طور متناوب و کارکنان وظیفه غیربومی در منطقه امنیتی غیردرگیر و عملیاتی با حداقل ۱۰ ماه خدمت و کارکنان وظیفه غیر بومی در منطقه محروم و بد آب و هوا با حداقل ۱۲ ماه خدمت در منطقه از مصادیق بخشش حین خدمت است.

وی ادامه داد: خدمت در مشاغل سخت و زیان‌آور مانند امور حفاظت فیزیکی، دژبانی، رانندگی در مناطق کم برخوردار و ... از دیگر مصادیق این ضوابط است. همچنین کارکنان وظیفه شاغل در مناطق عادی که حداقل یک سال در یگان پاسداری خدمت کرده باشند، می‌توانند از بخشش حین خدمت بهره‌مند شوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: کارکنان وظیفه که به واسطه شغل عموما در معرض شرایط جوی سرما و گرما و یا به اصطلاح در محیط خارج از ساختمان‌ها خدمت کرده باشند و همچنین افرادی که دارای شرایط خاص هستند مانند کارکنان وظیفه یتیم، فرزندان ایثارگران، کارکنان وظیفه متاهل، پدر در حبس مشروط به عدم محکومیت امنیتی، فوت اعضای درجه یک خانواده در طول خدمت، کارکنان وظیفه تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی نیز از این قانون بهره‌مند می‌شوند.

امیر رحیمی‌پور خاطرنشان کرد: همچنین حسن نگهداری اموال در اختیار کارکنان وظیفه مانند رانندگان و کارکنان وظیفه‌ای که در عین رعایت نظم و انضباط در قبل از خدمت و در حین خدمت موفق به ثبت ابتکار منجر به تولید محصول له علمی مهم و معتبر نیز شده باشند از این قانون بهره‌مند می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: کارکنان وظیفه حافظ حداقل یک جزء قرآن، حافظ حداقل یک‌پنجم نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و اصول کافی و همچنین سرباز نمونه در جشنواره‌های سازمانی و نیروی مانند جشنواره حضرت علی اکبر (ع) در گرامیداشت روز سرباز، همچنین نفر برتر دوره‌های آموزش رزم مقدماتی تخصصی مهارت آموزی، نفرات اول تا دهم مسابقات فرهنگی ورزشی علوم قرآنی و علمی که در سطح سازمان های نیروهای مسلح برگزار می‌شود و نفرات اول تا سوم مسابقات فرهنگی ورزشی علوم قرآنی و علمی در سطح یگانی استانی استانی و نیروی شده باشند، از بخشش حین خدمت بهره‌مند می‌شوند. /ایلنا آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 656588 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟