اعلام بدترین کشورها در مبارزه با کرونا/ ایران و آمریکا در صدر!

بدترین کشور در مدیریت کرونا، معرفی شد. قابل پیش بینی بود که برزیل بدترین کشور در مبارزه با کرونا باشد و آمریکا نیز در رتبه بعدی.

به گزراش رکنا، اما اینکه ایران جزو 5 کشور بد در مدیریت کرونا باشد آن هم با توجه به میزان قربانیان کرونا در نسبت با جمعیت، نکته قابل تاملی است. دیلی میل گزارش داده که موسسه استرالیایی Lowey به کشورهای نیوزیلند، ویتنام، تایوان و تایلند بهترین امتیاز مدیریت علیه کرونا را داد که توانسته‌اند کمترین میزان مرگ و میر را داشته باشند.

نیوزیلند با ۲۵ فوتی و ۲۲۹۵ کیس مبتلا بهترین مدیریت را داشته است.

بدترین کشورها نیز به ترتیب برزیل {رتبه ۹۹ آخرین رتبه}، مکزیک{رتبه ۹۷ دومی از آخر}، کلمبیا{رتبه ۹۶ و سومی از آخر}، ایران{رتبه ۹۵ و چهارمی از آخر} و آمریکا{رتبه ۹۴ و پنجمی از آخر} بوده‌اند که بیشترین مرگ و میر را نسبت به جمعیت داشته‌اند.

در این تحقیق معلوم شد اقتصاد پیشرفته یا سیستم سیاسی اداره کشورها، مزیتی برای مبارزه ایجاد نکرده است.

به گفته محققان این موسسه، کشورهایی که جمعیت کمتری داشته و در نتیجه جوامع منسجم‌تر و نهادهای توانمند دارند، مزیت نسبی برای مقابله با بحران همه گیری مانند کرونا دارند.

انگلیس نیز رتبه ۶۶ را کسب کرده است.

 بدترین کشورها در مبارزه با کرونا اعلام شدند: ایران و آمریکا در صدر!

براساس گزارش‌های مراکز رسمی، شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا چهارشنبه شب به ۱۰۱ میلیون و ۱۸ هزار نفر رسیده و شمار مرگ و میر جهانی کرونا ۲ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۴۹ نفر گزارش شده است. دیروز بود که بیل گیتس در خبری، میزان خسارات وارده بر اثر کرونا در جهان را اعلام کرد. گیتس در نامه ای اعلام کرد که جهان با سرمایه گذاری ده‌ها میلیارد دلار در هر سال باید برای همه گیری بعدی آمادگی داشته باشد. به نوشته گیتس، تهدید همه گیری بعدی همیشه بالای سر ما حضور خواهد داشت مگر این‌که جهان برای جلوگیری از آن گام بردارد. برای جلوگیری از تخریب آینده ناشی از بیماری کووید آمادگی همه گیری را باید به همان اندازه جدی بگیریم که تهدید به جنگ را جدی می گیریم. وی خاطر نشان کرد: متوقف کردن بیماری همه گیر بعدی به صرف ده ها میلیارد دلار در سال نیاز دارد و به یاد داشته باشید که کووید ۱۹ برای جهان ۲۸ تریلیون دلار هزینه داشته است.

تنها در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا که دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی است، ۱۴۸ هزار و ۳۵۲ نفر به کووید ۱۹مبتلا شده و چهار هزار و ۵۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 655700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟