خلاء فعالیت های فرهنگی دانشجویان در فضای مجازی آموزش / ضعف زیرساخت ها مشکل  سامانه های آموزشی  + فیلم
حجم ویدیو: 23.84M | مدت زمان ویدیو: 00:02:58

با توجه به مجازی شدن کلاس های دانشگاهی و عدم فعالیت های حضوری دانشجویان در دانشگاه ها، باعث شده تا مقداری از نشاط و انگیزه دانشجویان کاسته شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بنا به گفته مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، می توان با طراحی سامانه های مجازی، همانطور که کلاس های دانشگاهی به صورت آنلاین برگزار می شود، می توان با تشکیل برنامه های فرهنگی و جلسات مشترک بین دانشجویان و اساتید خلع موجود در فعالیت های فرهنگی دانشگاهیان را تا حدودی مرتفع کرد.

علیرضا رجالی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد استان تهران در خصوص کاهش انگیزه و نشاط دانشجویان در دانشگاه ها به دلیل مجازی شدن فرایند آموزش دانشگاه ها به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: با توجه به شرایطی که ایجاد شده و حضور فیزیکی دانشجویان و هیئت علمی منتفی شده است، شرایط اقتضا می کند که فعالیت هایمان را در فضای مجازی ادامه بدهیم و تا آنجا که ممکن است باید سامانه هایی را ترتیب دهیم و اپلیکیشن هایی بسازیم تا از این طریق بتوانیم با دانشجویان و اساتید ارتباط بیشتری داشته باشیم، ضمناً به این واسطه می توان برنامه های اندیشه ای را که قصد داریم داشته باشیم، در فضای مجازی مجازی برگزار کنیم.

می توان برنامه های علمی و فرهنگی دانشگاه ها را به صورت مجازی برگزار کرد

رجالی ادامه داد: یکی از برنامه های خوبی که می توان طراحی کرد این است که در فضای مجازی گروه هایی را توسط دانشجویان و اساتید دانشگاه ها تشکیل دهیم تا این گروه ها بتوانند به صورت منظم و برنامه ریزی شده عناوینی را که به اندیشه بهتر افراد کمک می کند، انتخاب کنند و با یکدیگر بحث و مباحثه کنند و نشست های علمی، معرفتی و اندیشه ای با یکدیگر داشته باشند، این موضوع می تواند اثرات خوب و مفیدی بر خلق و خوی دانشجویان، اساتید و حتی کارکنان دانشگاه ها داشته باشد. بنابراین لازم است که به این سمت و سو برویم تا همان گونه که کلاس های آموزشی ما مجازی هستند، برنامه های علمی و فرهنگی دانشگاه های ما نیز به صورت مجازی و با کیفیتی بالا برگزار شود.

باید کاری کرد تا دانشجویان در منزل هم به فعالیت فرهنگی بپردازند

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد استان تهران با بیان اینکه در بحث های فرهنگی باید همیشه مخاطب را در نظر گرفت، افزود: همواره در برنامه های فرهنگی بحث اهمیت به مخاطب در نظر بوده است، اگر بتوانیم در فضای مجازی اپلیکیشن مناسبی فراهم کنیم که بتوانیم به خدمت مخاطبان برویم، این موضوع می تواند بستر مناسبی باشد تا با مخاطب های بیشتر و با توجه به نیازهای آن ها بتوانیم حتی وقتی که دانشجویان در منزل هستند هم برنامه های فرهنگی و با نشاطی داشته باشیم.

ضعف زیرساخت ها علت ضعف سامانه های آموزشی است

علیرضا رجالی در مورد ضعف های سامانه های آموزشی در دانشگاه های کشور ابراز داشت: کند بودن و ضعف در سامانه های آموزشی دانشگاه ها به دلیل ضعف در زیرساخت های ماست. متاسفانه زیرساخت های ما چندان برای فعالیت های مجازی و آموزشی آماده نیست و این طبیعی است که همانطور که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که باید اینترنت داخلی و بومی داشته باشیم، این اتفاق رخ دهد. ضمناً باید فضا به گونه ای باشد که امکانات برای فعالیت در فضای مجازی فراهم شود تا برای تامین محتوا تلاش بیشتری صورت گیرد. بنابراین به همین دلیل است که عنوان کردیم لازم است تا اپلیکیشن هایی برای دانشگاه ها طراحی شود تا فضا آماده شده و گروه هایی برای تامین محتوا اقدام کنند و فعالیت مناسبی داشته باشند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 649255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟