بم باید پایتخت باغشهر زیبایی های ایران باشد نه پایتخت کوچه های خاکی

به گزارش رکنا، دکتر علی زینی وند ظهر امروز پنجم دی ماه در مراسم هفدهمین سالروز زلزله بم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله بم گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی در حادثه بم یکی از کسانی بود که جانانه در بم حضور داشت و امدادرسانی و خدمت رسانی به مردم بم داغ دیده کرد.

وی بیان کرد: شهر بم اندکی در پایان نوسازی و بازسازی خود قرار دارد اما اگر بازسازی آن همانند روزهای اول به قوت ادامه می یافت دیگر آثار این زخم در دل باقی نمی ماند و باید جبران شود.

استاندار کرمان با اشاره به اقدامات خوبی که در این چند ساله در بم انجام شده، اظهار کرد: چند روز اخیر به پیشنهاد وزیر کشور ۳۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل در سد نساء در هیات دولت تصویب شد و این سد برای آبرسانی در محدوده شرق استان بسیار حیاتی است. همچنین حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به شهرهای بم و بروات تامین اعتبار شده است و در بودجه سال آینده این مهم دیده شده است.

وی با اشاره به کوچه های خاکی شهرهای بم و بروات عنوان کرد: ۳ هزار کوچه خاکی در شان بم بزرگ و بروات نیست. شهر بم باید پایتخت باغشهر زیبایی های ایران باشد نه پایتخت کوچه های خاکی. پیشنهاد دادم که کوچه های بم براساس هویت بم ساخته شوند و متناسب باغشهر بم باشد.

زینی وند تاکید کرد: از مدرن سازی بم پرهیز کنید و بم بگذارید، بم بماند. این شهر یک قطعه زیبا از هویت ایرانی اسلامی ماست و امیدواریم از کوچه های خاکی به شهر زیبا وباغشهر زیبا مبدل شوند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 644009 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟