تلاش کارتن خواب های قدیم تهران برای نجات کودکان نقطه صفر مرزی از کارتن خوابی + فیلم
حجم ویدیو: 41.13M | مدت زمان ویدیو: 00:05:01

کارتنخواب/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، این پویش پازل های 10هزار تومانی دارد که هر کسی می تواند آن را بخرد و سهمی در رسیدن بچه های نقطه مرزی به کیف و لوازم التحریر داشته باشند... سهمی داشته باشند در رسیدن بچه های نقطه مرزی به مدرسه... سهمی داشته باشند در ساخت آینده این کودکان... سهمی داشته باشند در آبادانی آینده ایران... موسسه طلوع بی نشان ها مسئولیت رسیدن این پازل همدلی به مقصد را به عهده گرفت تا اقدامی که از 6سال پیش شروع کرده بود یک قدم به قله نزدیک تر کند.

عمو اکبر

اکبر رجبی، بنیانگذار موسسه "طلوع بی نشان ها" در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: تمام بچه هایی که کیف را نمی گیرند، لوازم تحریر ندارند، همه بچه هایی که حس می کنند صاحب ندارند، کسی به فکرشان نیست و امیدی به جایی ندارند می آیند تهران و کارتنخواب می شوند.

کارتن خواب ها از لب مرز می آیند

وی افزود: بیش از 50درصد بچه هایی که در مراکز ما به عنوان کارتنخواب زندگی می کنند، همان بچه هایی هستند که یک روز در نقطه صفر مرزی زندگی کردند و به آنها کم توجهی شده است. امروز اگر از کارتنخواب های ما بپرسید بچه کجا هستید؟ همه شان می گویند بچه کردستان، خرمشهر، خراسان (رضوی، شمالی، جنوبی)، خوزستان، سیستان و بلوچستان و... همه آنها از مرز آمده اند.

بچه هایی که رویاهایشان را نقاشی نمی کند

بنیانگذار موسسه "طلوع بی نشان ها" تاکید کرد: باید پای همه بچه های نقطه صفر مرزی بایستیم. همانطور که بچه من در این شهر کیف و خودکار خوب استفاده می کند و مدادرنگی دارد و می تواند رویاهایش را نقاشی کند. اگر بچه های نقطه صفر مرزی هم رویاهایش را نقاشی کند حتما کارتنخواب شهر نمی شود.

کیف و لوازم تحریر لاکچری هدیه به بچه های نقطه مرزی

اکبر رجبی در پاسخ به این سوال که در شروع این طرح با مشکلی روبرو نشدید؟ گفت: اینقدر این مردم با معرفت هستند که 6سال قبل ما این پروژه را شروع کردیم و 1000 کیف مدرسه جمع کردیم و حتی حالا که نیت ما 40هزار کیف است و بالای 100هزار کیف می شود، از ما حمایت کردند و خیریه ها را تنها نمی گذارند. ما ممنون مردم هستیم. ما آن زمان گفتیم حتی کیف های دست دوم خانه هایتان را بفرستید. اما مردم وسایلی برای ما فرستادند که من نمونه های آن را در بازار لوازم التحریر ندیده بودم. مردم بهترین ها را خریده و هدیه کردند.

اشتغال بهبودیافتگان به برکت بچه های مناطق محروم

وی در پاسخ به این سوال که بهبودیافتگان در این طرح چیست؟ گفت: چیزی که ما در سال می خریدیم کیف و لوازم التحریر بود. بنابراین تولید کیف را خودمان شروع کردیم. کل این پروژه را بهبودیافتگان می دوزند. یکی از دوستان خیر به ما قولی داده که مداد هم تولید کنیم. شاید سال های بعد دفتر هم تولید کنیم. این بازار بزرگی است که بهبودیافتگان خودمان آن را می توانند تولید کنند و از بهبودیافتگان تولیداتشان را می خریم و به بچه های صفر مرزی می رسانیم. این لطفی که خدا به ما داشته است و کارآفرینی برای آنها شده است.

50بهبود یافته شاغل بیمه اند

بنیانگذار موسسه "طلوع بی نشان ها" در پاسخ به این سوال که آیا این بهبودیافتگان حقوق دریافت می کنند و سرزندگی شان هستند یا در مراکز شما زندگی می کنند؟ تاکید کرد: بیشترشان کسانی هستند که به خانواده هایشان برگشته اند و بالای یکسال است که با آنها زندگی می کنند. قبل از 6ماه آنها آموزش می بینند و بعد از 6ماه به کار وصل شده و با حقوق کمی شروع می کنند. ما تمام این افراد را بیمه می کنیم و 50نفر بیمه شده داریم و کمتر از یکسال دیگر 100نفر بیمه خواهیم داشت.

دنیای وفور است بهم کمک کنیم

اکبر رجبی با اشاره به این که مردم روزهای سختی را می گذرانند، افزود: می خواهم بگویم، اگر روزها سخت است همه با هم باشیم. فقط در روزهای خوب نیست که با هم بودن را با هم تجربه می کنیم. اگر در روزهای بد با هم باشیم اتفاقات خوبی رخ می دهد. این روزها می گذرد و آخر آنهایی که با هم هستند، خوشحال و شادتر خواهند بود. قرار نیست بچه ها در کردستان و سیستان و بلوچستان بدون لوازم التحریر بمانند. نمی گویم در تهران امکانات ما بسیار زیاد است اما آنقدری هست که به آنها هم برسیم. دنیا دنیای وفور است و می توانیم بهم کمک کنیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 623539 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟