جدیدترین عارضه کرونا هم کشف شد / هر روز خطرناکتر!

به گزارش رکنا، با گذشت زمان روشن شد که بهبودیافتگان از ویروس کرونا با وجود گذشت ماه‌ها دچار آسیب‌های مختلفی می‌شوند که به اندام‌های متفاوت بدنشان وارد شده است که می‌توان گفت آسیب‌های قلبی جدی‌ترین عوارض ناشی از ویروس کرونا هستند.

کرونا چگونه به قلب آسیب می‌رساند؟

بررسی‌های انجام شده کالج قلب و عروق آمریکا بر بیماران بهبودیافته از کرونا نشان می‌دهد که کرونا به بخش پمپاژ خون آسیب می‌رساند زیرا باعث بروز لخته‌های زیادی در خون می‌شود که در حرکت خون به سمت ریه‌ها دچار اختلال می‌کند و توانایی پردازش اکسیژن در خون را کاهش می‌دهد که گاهی اوقات می‌تواند کشنده نیز باشد.

«شان پینی» استاد بخش قلب و عروق دانشگاه شیکاگو در این باره گفت: دریافته‌‌ایم که ویروس کرونا می‌تواند برای طولانی مدت روی قلب تاثیر بگذارد. تاکنون این نوع آسیب قلبی در افرادی که دچار عفونت‌های تنفسی سارس نیز شده بودند دیده شده است اما در مورد کرونا میزان آسیب دیدگی بیشتر است.

وی افزود: از سوی دیگر کووید – ۱۹ می‌تواند عملکرد بطنی و آریتمی قلب را نیز دچار اختلال کند. به طور مثال بهبودیافتگان نیز برای مدت‌ها دچار تپش شدید قلب یا برعکس کند کار کردن قلب می‌شود.

باید بدانید که چاقی می‌تواند این عوارض را به شدت افزایش دهد. در افراد چاق چربی اضافی بدن، قند خون کنترل نشده، فشار خون بالا و گلسترول بالا از عواملی هستند که میزان خطر در افراد بیمار را با عوارض شدید افزایش می‌دهند.

«جفری مشانیک» استاد علوم پزشکی مرکز سلامت و قلب نیز در این باره گفت: درصد بالایی از آمریکایی‌ها یکی از موارد بالا را در بدنشان دارند. سبک زندگی سالم می‌تواند نقش اساسی برای مقابله با کرونا داشته باشد. برخی از بهبودیافتگان حتی تا ماه‌ها بعد هنگام سرفه دچار دردهایی در ناحیه قفسه سینه می‌شوند. این افراد باید مراقب سلامتی خود بوده و با استفاده از تغذیه مناسب بدن خود را مقابل کرونا مقاوم‌تر کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 620484 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟