توان افزایی 14هزار زن سرپرست خانوار توسط معاون زنان ریاست جمهوری

زنان سرپرست خانوار/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، چکاپ های سرطانی، ماموگرافی، دندانپزشکی، تست های دوره ای و... پشت خط قرمز زنان ایستادند تا سلامت آنها تهدید شود. در این میان زنان سرپرست خانوار متفاوت تر هستند چرا که از سلامت خود می گذرند تا معیشت و هزینه های فرزندان و خانواده خود را تامین کنند. سوال اینجاست که معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برای سلامت زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار چه اقداماتی صورت داده است؟ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری ایران در پاسخ به این سوال رکنا گفت: معاونت زنان دستگاه ستادی است و کارش ورود به اجرا نیست و مسئولیتی در حیطه اجرا ندارد.

رصد مشکلات زنان سرپرست خانوار

وی افزود: نیمی از مخاطبین برنامه وزارتخانه هایی مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، علوم، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و... زنان هستند و کاری که در این دوره در موضوع سلامت زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار یک الگوسازی موفق بوده است. ستادی را براساس تکلیف بند "ت" ماده 80 تشکیل شد تا هماهنگی برای موضوع زنان سرپرست خانوار بین تمام دستگاه ها صورت گیرد. یکی از کمیته های ستاد مربوط به سلامت با مسئولیت وزارت بهداشت است که سلامت زنان سرپرست خانوار و مشکلات خاص مرتبط با این قشر از زنان را دنبال و رصد می کند.

اجرای توان افزایی زنان در تمام استان ها

معصومه ابتکار در با اشاره به الگوی توان افزایی زنان سرپرست خانوار، تاکید کرد: این توان افزایی برای 14هزار زن سرپرست خانوار اجرایی شده است. زنان پیش از آن که وارد مهارت های کسب و کار و تولید شوند، مهارت های فردی را می آموزند. این مهارت ها سلامت جسمی و روانی را مورد توجه قرار داده است. تمام الزامات اولیه برای این که یک زن در عرصه اجتماعی و اقتصادی موفق شود، در این آموزه ها وجود دارد. این طرح به عنوان یک الگو موفق در تمام استان های کشور با همکاری سازمان های مردم نهاد در حال برگزاری است.

کاهش خشونت رفتاری خانواده

وی افزود: امیدواریم با برنامه فاصله با شاخص های مطلوب را کاهش دهیم. چالش ها در این راستا زیاد است. روی سلامت روان و خانواده با تمرکز اصلاح ارتباط خانواده شروع کردیم. هدف اصلاح مهارت های ارتباطی است. این مهارت ها به کاهش خشونت رفتاری یا لفظی کمک می کند. اعلام شد که کودکان و نوجوانان با مشکلات روحی در دوره شیوع کرونا روبرو شده اند. بازگشایی مدارس مقداری از این بار روانی را کم کند. ضمن آن که بیماری قلبی و عروقی بیشترین تهدید زنان است که با بحث ورزش باید آن را کنترل کرد.

برگزاری کلاس های گفتگو در مدارس

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال رکنا که چرا این طرح در جامعه نمود پیدا نکرده و کسی از آن خبر ندارد؟ گفت: مهارت های ارتباطی در جامعه دیده می شود. به عنوان مثال در رسانه ملی به موضوع خانواده و مهارت ارتباطی بین اعضای خانواده و ضرورت آموختن این مهارت ها توجه می شود. در آموزش و پرورش کلاس های گفتگو برگزار می شود. البته ابتدای کار هستیم و 2 سال به یک بحث ملی تبدیل شده است. به ما کمک کنید تا آموزش مهارت ها از تنش و مشکلات لفظی در خانواده را جلوگیری کنیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617863 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟