مردم در کهگیلویه و بویراحمد به بیمارستان ها مراجعه نکنند

کرونا/  به گزارش رکنا، پرویز یزدان‌پناه درباره افزایش ابتلا و جانباختگان ویروس کرونا تاکید کرد: هم اکنون ۳۱۵ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۹ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۵ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی تصریح کرد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد ۹۱۰۵ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهارکرد: از ۲۲۸ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، بیشترین موارد مثبت در شهرستان های گچساران(٤٧ درصد)، بهمئی(١٧ درصد)، بویراحمد(١٣ درصد) و دنا (١١ درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستانهای استان بود.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: استان طی روزهای اخیر روند افزایشی را در ابتلای به کروناویروس تجربه کرده و میزان مرگ و میر ناشی از آن نیز نسبت به ماه قبل در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه کلید موفقیت گذر از این شرایط، همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، ادامه داد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان با مشارکت آگاهانه و مسئولانه مردم افزایش یابد تا بتوان با صدمات کمتر از این مرحله عبور کنیم.

بیشترین ابتلا به کرونا از طریق خانواده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خواستار استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی(حداقل ٢ متر) و پرهیز از حضور در هر نوع تجمعی توسط همه مردم شد و عنوان کرد: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی در جامعه بیشتر رعایت شود تعداد مبتلایان و فوتی‌های استان کاهش می‌یابد.

زدان پناه بیان کرد: همچنین لازم است که مردم بجز در موارد ضروری از رفت و آمد به بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مطب‌ها، بانک‌ها، پاساژها و سایر مراکز پرخطر اجتناب نمایند و توجه به این موضوع داشته باشند که در شرایط کنونی بیشترین راه مبتلا شدن از طریق خانوادگی انجام می شود. بنابراین لازم است در رفت و آمدهای خانوادگی، ضمن استفاده از ماسک، حتما فاصله فیزیکی را با سایر اعضا خانواده رعایت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 616869 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟