خبرنگاران نپرسند چرا گران شد، تحقیق کنند گرانی برای چیست به ما بگویند !

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، خونسردی مسئولان را ، که دولت و مجلس هم جزو آن می شوند، مردم به مزاح گرفته اند. مردم همراه تلخنده می گویند انگار اینجا مثلا یک کشور بی دردسر است و کانال دلار و بالا و پایین شدن آن برای مسئولان ما همچون کانال تلویزیون است که بالا و پایین رفتن کانال ها یک تفریح است و انگار نه انگار که زیر این تغییر کانال ها و بالا رفتن های آن ، اقتصاد مملکت نابود و مردم هر روز بحران زده تر و فقیرتر می شوند .

بارها از مسئولان سوال شده است با وضعیت بازار و تورم و گرانی چه می خواهید بکنید ولی انگار این سوالات از سوی مردم برای مسئولان مطرح نیست زیرا هر روز وضعیت تورم و گرانی بدتر می شود و مسئولان هم در سخنرانی ها از وضعیت خوب روزگار می گویند، حتی مدعی هستند که مردم توانمند در حال گذران این روزهای سخت هستند،توانی که دیگر چیزی از آن نمانده است.

حجت الاسلام مجید نصیرایی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی، در پاسخ به این سوال با رکنا گفت و گو کرد.

3483396

نصیرایی گفت : قطعا اینطور نیست که نمایندگان نشسته باشند و تنها تماشاگر باشند. همه موضوعات بررسی می شود. از عوامل این قصّه  تورم سوال پرسیده می شود تا  دلیل اینکه این اتفاقات می افتد، و عوامل آن مشخص و حل  شود ،حتما در آینده هم ورود جدی تر می شود.

باید بفهمیم که چه شد که گرانی شد

وی در پاسخ به این سوال که نتیجه بررسی ها تا الان چه بوده است ؟زیرا نمایندگان گفته اند که ثمربخش بودن کارهای مجلس در آینده ملموس است. مثلا یک سالِ دیگر ،به نظر نمی آید مردم توانایی تحمل این زمان را داشته باشند؟ قیمت ها روزانه بالا می روند.» بیان کرد: نباید مردم در این شرایط بمانند. قطعا این شرایط شرایطی است که عده ای آسیب می بینند. در واقع مشکلات واقعیت است. باید تمرکزمان این باشد که عواملی را پیدا کنیم که باعث این اتفاقات شده است. ریشه های این مشکلات باید بررسی شود. باید عوامل این گرانی هایی را که منطقی نیستند، پیدا کنیم. باید بفهمیم که چه اتفاقی دارد می افتد که گرانی ها هست. منطقی نیست این گرانی ها.

خبرنگاران نگویند: برای چه گران شد؟ بگویند: چرا گران شد؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص اینکه آیا مجلس هنوز درحال پرسش علت گرانی ها است؟ گفت: معتقدم شما  به عنوان خبرنگار که  می خواهید قصه گرانی ها  را دنبال کنند، بیایید به نمایندگان بگویید که ما رفتیم مبحث گرانی را بررسی  تخصصی کردیم و نتیجه را به ما بگویید و تاکید کنید که چه مواردی  باعث گرانی می شود، مثلا یک این، دو فلان، سه این و ... . مثلا بگویند این اتفاقی که می افتد به واسته ی عدم نظارت است. این مورد به خاطر عدم مدیریت است. این بخش مشکلات هم بخاطر افراد سودجو و نفوذی است.

نمی شود فقط به نماینده گفت چرا گران می شود

وی در پاسخ به این پرسش که به فرض اگر این وظایف رسانه باشد، این اطلاعات چه کمکی به شرایط می کند؟ » گفت: تحمیل نکردن یک سری نگاه به کشور، به دولت، به مجلس، به مردم، به نظام، به مملکت و به مردم، خیلی چیزها با این بررسی ها حل می شود. نمی شود آمد به نماینده گفت که گران می شود. بله درست است گران می شود. گفتن ندارد که شما هم به عنوان خبربگار باید بگویید چرا گران شده است و به این دلایل است که گران می شود.

من هم فقط یک نماینده هستم مثل شما

نصیرایی به این سوال که یعنی نباید در چنین  شرایط اقتصادی بحرانی نهادهای تصمیم گیر نقشی پررنگ تر بازی کنند؟  جواب داد: قبول دارم که شرایط طبیعی نیست. من هم فقط یک نماینده هستم مثل شما. من حرف شما را به مجلس منتقل می کنم. من هم مثل شما مطالبه می کنم که چرا اینجور شده است. منظور من این است که ما از مجموعه های تخصصی این را سوال می کنیم که چرا گران شده است؟ علت گرانی ها چه است؟ چه چیزی باعث می شود؟ دو دو تا چهارتا است. علی القاعده این بحث ها با اقتصاد ارتباط دارند. یعنی کارشناسان باید به ما دلایل گرانی را بگویند و برای ما آنالیز کنند. بگویند به این دلایل گرانی شده است. وظیفه ی ما در مجلس هم این است که باید قانونش را اصلاح کنیم. من نهاد مجلس نیستم که از من بخواهید به عنوان یک نهاد پاسخگو باشم. من یک نفر هستم که مثل شما این بحث را دارم و این مطالبه را دارم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615224 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی رحیمی راد
آیا این خبر مفید بود؟