لحن رئیس جمهور از عجایب روزگار است / دولت نه تیم اقتصادی دارد و نه اولویتی برای این بخش

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حدود 10 ماه مانده است که دولت روحانی تغییر کند. شاید این زمان برای بروکراسی مجلس منطقی باشد، اما برای انسان هایی که در فقر و مضیقه به سر می برند، زمان کمی نیست. مشکلات آنها مربوط به اموری است که اگر روزانه تامین نشود، چرخ زندگی نخواهد چرخید. تاکنون دولت و برخی از نمایندگان مجلس از مردم به سبب شرایط بد عذرخواهی کردند اما سفره خالی مردم را تدبیر پر می کند نه عذرخواهی.

آیا کسی از متوجه شرایط اضطراری هست که جامعه را فراگرفته است؟ این پرسش را ابراهیم عزیزی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با رکنا پاسخ داد.

cc4d3e4c-a471-4e9b-8e1b-521d40463207


کنترل قیمت ها وظیفه دولت است

عزیزی گفت : کار مجلس نظارت بر اجرای قوانین است. موضوع نظارت قیمت ها وظیفه دولت است نه وظیفه مجلس. مجلس وقتی که دولت یا وزرای دولت، به وظایف خود عمل نمی کنند آنها را مورد بازخواست یا پرسش قرار می دهد.

صمت وزیر ندارد چه کسی را به مجلس بخوانیم؟

وی افزود : مهم ترین وزیری که باید مورد بازخواست قرار بگیرد زیرا کنترل قیمت های بازار وظیفه آنها است، وزیر صمت است که این وزارتخانه وزیر ندارد. ما که را به مجلس بخوانیم؟ این وزارت خانه است که باید اقلام اساسی را پیگیری کند. این وزارتخانه در حال حاضر فرابخشی اداره می شود. نکته دوم این است که دولت پاسخگوی اول این گرانی است و تصمیمات غیرکارشناسی دولت، علت آشوب بازار است.

مردم تاب مشکلات را نمی آورند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در پاسخ به این پرسش که « آیا مردم تاب خواهند آورد تا 10 ماه دیگر دولت عوض شود و شرایط اقتصادی با عملکرد آنها بهبود پیدا کند؟ » گفت : نه نمی توانند صبر کنند. این واقعیت است که مردم زیر یک فشار سنگین اقتصادی هستند و من منکر این فشار نیستم. ما باید بسیار شرمنده مردم باشیم. اما موضوع چیز دیگری است. پاسخگوی این بخش ابتدا دولت است.

رییس جمهور سکوت بیاموزد

وی بیان کرد : آیا در این چهار ماه دولت حتی یک لایحه در خصوص کالاهای اساسی، نظارت بر قیمت ها و کلا مواردی که به موضوع ما مربوط می شود، به مجلس آورده است؟ من می توانم بگویم هیچ لایحه ای نبوده است . رییس جمهور نمی تواند با سخنانش دلگرمی ایجاد کند. ما به ایشان توصیه می کنیم سکوت را بیاموزد.

لحن رییس جمهور از عجایب روزگار است

عزیزی  بیان کرد :  اینکه رییس جمهور یک کشور با این لحن با مردمی که در بحرانند صحبت می کند، معقول نیست و از عجایب روزگار است. دلیلش می تواند این باشد که دولت نه برنامه اقتصادی دارد. نه فکر اقتصادی دارد. نه تیم اقتصادی دارد و نه اولویتی برای این بخش قائل است. دولت به فکر نیست. من نمی گویم که دولت دشمن ما است. اما اقداماتی که انجام می دهد، دشمن شاد کن است. دولت از عدم همکاری مجلس یک نمونه هم ندارد.

مردم از دولتی که به آن رای دادند مطالبه گری کنند نه مجلس!

این نماینده مجلس در آخر گفت: مردم سر پیکان مطالبه گری خود را به دولت معطوف کنند. مردم از دولتی که به آن رای دادند مطالبه کنند نه مجلس. مجلس وظیفه کنترل قیمت ها را ندارد. این وظیفه دولت است. وظیفه وزارت صمت است. شما وزیر آن را پیدا کنید ما از او بازخواست می کنیم.  برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610780 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی رحیمی راد
آیا این خبر مفید بود؟