آب مسموم سهم مردم شوش /  زنان آهودشت مبتلا به بیماری عفونی با آب گل آلود + فیلم
حجم ویدیو: 55.52M | مدت زمان ویدیو: 00:06:11

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، آب منطقه ی آهو دشت، بخش شاوور شوش دانیال، که یکی از بزرگترین بخش های کشور از لحاظ وسعت و جمعیت است، به دلیل شکستگی پی درپی لوله های فرسوده، همیشه گلالود است و قطعی مدام دارد. منصوری، یکی از فعالان اجتماعی استان که سابقه سه سال فعالین مدام در حوزه آب آشامیدنی را دارد، در این زمینه با رکنا گفت و گو کرد.

منصوری گفت: مشکل از آب منطقه نیست، مشکل از لوله کشی آب است. در واقع آنها اب سالم را 13 سال پیش برای بخش لوله کشی کردند. این لوله کشی با لوله های بی کیفیت انجام شد و از آن موقع ، به صورت عرضی ترک بر می دارد. همچنین آنها این لوله ها را از زمین کشت برنج گذراندند. این لوله ها که عمدتا شکستگی عرضی پیدا می کنند، گل زمین برنج را به داخل لوله ها می کشد. بنابراین از شیرابه های خانه آب گلالود بیرون می آید.

بیماری های پوستی و عفونی زنان به خاطر آب آلوده

وی افزود: این سهل انگاری و به تبع آن آب آلوده سبب شده است که اغلب زنان این بخش مشکلات عفونی و پوستی پیدا کنند. پارسال و پریسال آب لوله کشی فاجعه بود. یعنی کرم و بچه قورباغه نیز از شیر آب خارج می شد. این در حالی است که منطقه ای از آن آب به ما می رسانند، آبی دارد که از آب معدنی تمیز تر است. یعنی آب چشمه های خودجوش است. نه تاسیساتی می خواهد و نیاز به تصفیه هم ندارد.

بودجه دو سال پیش داده شد، کار را شروع نکرده اند

این فعال اجتماعی گفت: ردیف بودجه انتقال آب اختصاص داده شده است. قول داده بودند پارسال لوله کشی را انجام بدهند. انجام ندادند. امسال قول دادند که تا بهمن به اتمام برسد. اما هنوز هم کار کلید نخورده است.

ترکیب آب شرب آهودشت با سموم کشاورزی

منصوری گفت: دانشگاه علوم پزشکی تایید کرده است که بیماری ها به دلیل آب آلوده وجود دارد. بالای تاسیسات آب، فاضلاب شرکت نی شکر هفت تپه است. یعنی آب شهری به سموم آ+-----*نها آلوده می شود. ما تنها یک خواسته داریم که خط لوله مستقیم آب را به روستاها بکشند، این کار باید انجام می شد و بودجه آن هم دریافت شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 608997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟