مدرسه آنلاین ، چشم اندازی دست نیافتنی / جا به جایی اعتبارات، آموزش در تمام کشور را قابل دسترس می کند

آموزش آنلاین/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، دانش آموزان به صورت آنلاین درس می خوانند و معلم ها نیز با همین روش تدریس خواهند کرد. معلم ها باید با مشکلات قطع و وصل شدن اینترنت و سختی های دوری از دانش آموزان سر و کله بزنند. اما راه چاره دیگری وجود ندارد، تا آخر شیوع کرونا آموزش آنلاین صورت می گیرد. اما نگرانی ها در مورد تحصیل در مناطق محروم است. حسین حاتمی، نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند واقع در آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره آموزش آنلاین در مناطق محروم تاکید کرد: آموزش مجازی در دوره شیوع کرونا و از طریق شبکه شاد، اینترنت و تلویزیون یا همان سیستم آموزش از راه دور در مناطق کم برخوردار مانند شهرستان های کلیبر، خداآفرین و... قابل اجرا نیست.

حسین حاتمی / نماینده مجلس یازدهم

نه تلویزیون داریم نه اینترنت

وی افزود: اگر دانش آموزان در مناطق کم برخوردار به صورت حضوری در مدارس حضور پیدا نکنند، عملا آموزشی صورت نخواهد گرفت. در بخش هایی از حوزه انتخابیه ما نه تلویزیون قابل دریافت است و نه زیرساخت های اینترنتی وجود دارد. ضریب نفوذ زیرساخت های اینترنتی در برخی از این مناطق نزدیک به صفر است و با احتساب شهرهای بزرگ نیز به طور متوسط تا 20درصد پوشش اینترنتی هم وجود ندارد. بنابراین آموزش از راه دور عملا یک منطق واهی و چشم انداز دست نیافتنی است.

دانش آموزان در مناطق محروم سرکلاس حاضر شوند

حسین حاتمی در پیشنهادی به وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: وزارت آموزش و پرورش با شرط حضور در مدارس بخشی از اعتبارات خود را به مناطق محروم اختصاص دهد. حضور دانش آموزان باید سازمان یافته و براساس پروتکل های بهداشتی باشد. طبیعتا حضور دانش آموزان برای سیستم های آموزشی و مدارس هزینه بر خواهد بود. ضمن آن که باید تب سنج، دستگاه ها و مواد ضدعفونی کردن در دسترس دانش آموزان قرار گیرد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم آموزش و پرورش با صرفه جویی که از تعطیلی مدارس کلانشهرها به دست آورده است این تجهیزات را در اختیار مدارس تخصیص دهد. با جا به جایی اعتبارات آموزش در تمام کشور قابل دسترس می شود و دانش آموزان در مناطق محروم نیز با حضور امن و بهداشتی در مدارس از تحصیل جا نمی مانند. دانش آموزان در کلانشهرها با وجود تلویزیون، اینترنت و دسترسی به شبکه شاد می توانند به تحصیل و آموزش دسترسی پیدا کنند اما وقتی در یک منطقه تلویزیون هم وجود ندارد تحصیل بسیار سخت می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

کدخبر: 601550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟