توضیحات وزیر بهداشت درباره برگزاری کلاس های درس

به گزارش رکنا ، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم افتتاح گام نخست خدمات دوراپزشکی در جمع خبرنگاران با یاد شهدای مدافع سلامت (پویش ره سلامت) و با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدلله الحسین (ع) اظهار کرد: از مردم، روحانیون معزز، وعاظ و در راس همه از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنیم، زیرا با شیوه‌ای که اتخاذ فرمودند ما توانستیم محرمی با عظمت و با کمترین عارضه برای نظام سلامت برگزار کنیم گرچه گله مندیم از آن‌هایی که به تمنا‌های ما در رفتن به سفر و چگونگی برگزاری مراسم محرم گوش ندادند و این حرکت‌ها همکاران ما را مضطرب خواهد کرد.

او ادامه داد: امروز می‌توانم با خوشحالی بگویم خیز سه رقمی مرگ‌ها که به دلیل بی توجهی‌ها مدتی در آن گرفتار بودیم، روند نزولی پیدا کرده است و به من فوت ۱۰۱ نفر را گزارش دادند اگرچه فوت یک نفر هم برای ما زیاد است، اما در طوفانی که گرفتار بودیم این کاهش محسوسی است و امیدواریم این روند نزولی ادامه داشته باشد گرچه مضطرب هستیم خیز‌هایی داشته باشیم.

وزیر بهداشت با اشاره به پویش «ره سلامت» بیان کرد: ما در پویش «ره سلامت» تا فروردین ۱۴۰۰ به لطف خدا ۱۴۰۰ پروژه را در شرایط سخت تحریم و کرونا به صورت هفتگی افتتاح خواهیم کرد. امروز شاهد افتتاح بزرگترین، مهمترین و کیفی‌ترین پروژه نظام سلامت به نام تله مدیسین یا پزشکی از راه دور بودیم و این طرح ایجاد زیر ساختی بود که مدت‌ها روی آن کار می‌کردیم و بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به ما کمک شایانی در ایجاد زیر ساخت کردند همانطور که در بیماری کرونا کمک کردند و سامانه ۴۰۳۰ راه اندازی شد.

احتمال همزمانی کرونا و آنفلوآنزا در پاییز

وزیر بهداشت بیان کرد: ما توانستیم پزشکی از راه دور را برای اولین بار در تاریخ مملکت رقم بزنیم و از محروم‌ترین و دورترین نقاط کشور شروع کردیم و برای مناطق دور دست هم اگر فوق تخصصی نداشتیم، با این شیوه هیچ بیماری ،محروم از خدمت رسانی نخواهد بود و بهره وری نظام سلامت بالا می‌رود و وقت بیماران مزمن قلبی و عروقی و پرفشاری خون و دیابت در رفت و آمد تلف نمی‌شود؛ از طرفی برای پاییز که احتمال همزمانی کرونا و آنفلوانزا را می‌دهیم موجب خواهد شد که مردم کمتر به مراکز درمانی مراجعه کنند و این اتفاق نیفتد که بیماران مزمن از ترس ابتلا به کرونا دیر و با حال بد به مراکز درمانی مراجعه کنند؛ پزشکی از راه دور در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر است.

نمکی بیان کرد: گره‌های قانونی با کمک رئیس جمهور و سران سه قوه باز شد تا بتوانیم برای تله مدیسین تعرفه تعیین کنیم و راه‌های قانونی برای نسخه پیچی الکترونیک بیابیم و موانع را برطرف کردیم و امروز آغاز یک انقلاب در نظام سلامت است.

اگر سلامت شهروندان را در خطر ببینیم محکم می‌ایستیم

وزیر بهداشت درباره بازگشایی مدارس و دغدغه‌های والدین گفت: اهمیت سلامت فرزند هیچ شهروندی برای ما کمتر از پدران و مادرانشان نیست و اگر سلامت شهروندان را در خطر ببینیم محکم می‌ایستیم.

نمکی ادامه داد: در همه دنیا آموزش از راه دور فقط به عنوان یک شیوه آموزشی پسندیده حتی در شرایط سخت کووید ۱۹ مورد توجه قرار نگرفته است و آموزش دانش آموزان ترکیبی از آموزش از راه دور و حضوری در نظر گرفته می شود، به شکلی که دانش آموزان فضای مدرسه را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حس کنند.

جلسه‌ وزیر بهداشت با وزیر آموزش و پرورش

وزیر بهداشت افزود: جلسه‌ای امشب با وزیر آموزش و پرورش داریم و ایشان از تصمیم ستاد به شدت پیروی می‌کنند و در توسعه سامانه شاد کار کرده اند و مردم بدانند اگر کوچکترین آسیبی را مورد توجه سلامت فرزندانمان ببینیم، ما در وزارت بهداشت اولین کسانی خواهیم بود که از تشکیل هر گردهمایی ممانعت خواهیم کرد و خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش از ما حمایت می‌کند.

برگزاری آزمون‌ها مطابق شیوه نامه‌های بهداشتی

نمکی با اشاره به برگزاری آزمون‌ها مطابق شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: اصحاب رسانه بروند دوربین ها‌ی محل برگزاری کنکور را بررسی کنند ما قول دادیم کنکوری را برگزار خواهیم کرد که کمترین خطر متوجه فرزندانمان شود و مشاهده کردید که در کنکور دکتری، کارشناسی ارشد و کنکور سراسری با نظارت‌های مستمر توانستیم آزمون‌ها را مطابق با شیوه نامه‌ها برگزار کنیم و در رابطه با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با هرچه سلامت فرزندان را تهدید کند، ممانعت و برخورد خواهیم کرد.

رشد ۹ درصدی سفر‌ها نسبت به سال گذشته

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره رشد ۹ درصدی سفر‌ها نسبت به سال گذشته و اعمال محدودیت گفت: ما بار‌ها گفته ایم که همواره تقاضا و خواهش نخواهیم کرد و با توجه به اینکه همکارانمان در شرایط بسیار سخت خدمت می کنند برای حمایت از آن‌ها اگر ضرورت بر اعمال سخت گیری‌های بیشتر باشد، به شدت کار خواهیم کرد و پیشنهاد خواهیم داد و روی آن خواهیم ایستاد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601084 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟