خطرناک ترین علامت کرونا را بشناسید

کرونا / فرزاد اشرفی، گفت: بیماری کرونا علاوه بر عوارض سیستم اعصاب مرکزی به صورت سردرد، اختلال بویایی و چشایی، سکته مغزی، سرگیجه و تشنج می‌تواند باعث آسیب نخاع و در نتیجه فلج موقت و یا دائم و حتی پیش‌رونده اندام‌ها شود.

به گزارش رکنا، وی، اختلال حسی، مشکلات ادراری، جنسی، زخم بستر و در موارد شدید پیشرفت ضایعه به سگمان های فوقانی نخاع را از دیگر علائم این بیماری عنوان کرد و ادامه داد: علت درگیری نخاع آسیب به عروق نخاع در چند سگمان نخاعی است که متاسفانه در صورت درگیری شدید می‌تواند عوارض غیر قابل بازگشتی را به دنبال داشته باشد.

اشرافی افزود: در بیمارستان شهدا دو بیمار آسیب نخاع به دنبال کرونا بستری شدند که علائم بیماری یک مورد به رغم مصرف داروهای مختلف بازگشت نداشت البته امید است که با درمان‌های توانبخشی و مکمل تا حدودی بهبودی حاصل شود.

وی با بیان اینکه دو مورد بیمار دچار گلین باره نیز به دنبال کووید ۱۹ در بیمارستان شهدا بستری شدند، توضیح داد: درگیری اعصاب محیطی از اندام تحتانی و پیشرفت به سمت دست‌ها و در مورد شدید درگیری عضلات تنفسی از علائم بیماری گیلن باره است.

این متخصص مغز و اعصاب، درباره علت این عارضه توضیح داد: علت واکنش خود ایمنی به دنبال ویروس کرونا و آسیب به اعصاب محیطی است که متاسفانه در یک مورد با پیشرفت سریع درگیری عضلات تنفسی و آسیب به سیستم اتونوم، باعث ایست قلبی و فوت بیمار شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟