تکلیف برگزاری کنکور یکشنبه مشخص می شود /همه جا می روند فقط نمی توانند روی صندلی کنکور بنشینند؟

کنکور / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، برخی دنبال برگزار شدن کنکور هستند. این عده از داوطلبان کنکور یکسال تمام وقت خود را صرف خواندن درس کردند و حالا برخی دیگر می گویند اگر جلسه کنکور برگزار شود سلامتی فرزندانشان به خطر می افتد.

این در حالی است که ایران قرنطینه نیست و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پروتکل های بهداشتی تعیین کرده تا مردم در مراودات خود با مشکل روبرو نشوند. برگزاری کنکور نیز از این پروتکل ها بی نصیب نماند. ضمن آن که داوطلبان کنکور خود را در خانه قرنطینه نکرده اند و مراودات اجتماعی خود را دارند. از سوی دیگر هستند کسانی که رد پای مافیای کنکور را در اصرار به برگزاری کنکور پر رنگ می بینند و می پندارند که این مافیا از گردش مالی ۱۰ هزار تا ۴۰ هزار میلیارد تومان گردش دست نمی کشند. در حالی که اگر کنکور برگزار نشود، داوطلبان مجبورند دوباره به کلاس های کنکور بروند و به نظر می رسد با برگزار نشدن کنکور، این مافیای کنکور است که جیبش پر پول تر می شود.

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: در حال حاضر یک گروه موافق برگزاری کنکور هستند و گروه دیگر موافق برگزار نشدنش. وظیفه حاکمیت است که اعلام کند برگزاری کنکور بهتر است یا خیر.

علیرضا منادی سفیدان / رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

داوطلبان از خوش نشینی هایشان نمی گذرند

وی با اشاره به تصمیم حاکمیت برای برگزاری کنکور، افزود: می توان کنکور را برای مدت کوتاهی به تعویق انداخت، به همین دلیل به نظر می رسد نباید برگزاری آن را به عقب انداخت. کشور ما باید روی ریل باشد. افراد که می گویند چطور روی صندلی ها بنشینیم و کنکور بدهیم همان هایی هستند که 10 ساعت در بازار و پاساژها می چرخند، خوش نشینی می کنند و دور هم جمع می شوند اما برای 2ساعت کنکور اعتراض دارند. در حالی که اعلام شده؛ فاصله صندلی داوطلبان 160سانتی متر است و پروتکل های بهداشتی رعایت می شود.

پروتکل لازم وجود نداشت، برگزار نمی کنیم

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که تاکید و معیار ما فقط سلامتی فرزندانمان است، گفت: اگر لحظه ای احساس کنیم که سلامتی داوطلبان آسیب می بیند یا مشکلی ایجاد می شود واقعا جلوی برگزاری کنکور می ایستیم. پروتکل ها مشخص شده است اما اگر زیرساخت های لازم وجود نداشته باشد، اجازه برگزاری کنکور را نمی دهیم. فردا از محل برگزاری دکترا بازدید می کنیم اگر پروتکل ها به خوبی اجرا شده باشد، کنکور هم برگزار خواهد شد. برای مشخص است که کنکور را به خوبی اجرا خواهند کرد اما اگر یک درصد مشکل داشته باشد از برگزاری کنکور ارشد و کارشناسی ممانعت به عمل می آوریم.

احضار رئیس سازمان سنجش به مجلس

علیرضا منادی سفیدان افزود: رئیس مجلس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری را موظف کرده که برگزاری کنکور را بررسی کند تا تصمیم درستی اتخاذ شود. به همین سبب رئیس سازمان سنجش را به مجلس دعوت کرده ایم و یکشنبه بعد از ظهر جلسه ای فوق العاده برگزار خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 591464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟