کرونا امکان ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد / افراد مستعد به آلزایمر بخوانند، بنویسند و ورزش کنند

آلزایمر – اعصاب و روان| به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، آلزایمر یک بیماری با زمینه ژنتیک است.اما بروز علائم اختلالات مربوط به اعصاب روان ، بسته به شرایط محیط و ذهن است.ذهن شامل دستگاه های شناختی فرد، هوش و رویکرد آنها به زندگی می شود. محیط می تواند زمان، شدت و ویژگی های بیماری را مشخص کند. همچنین محیط است که برخورد و پذیرش بیمار در مواجهه با بیماری را شکل می دهد. چقدر مسائل غیر ژنیتیکی تاثیر دارند؟ ایا می توانیم از آلزایمر جلوگیری کنیم؟ آیا می توانیم شدت آن را کم کنیم؟ آن را به تعویق بیاندازیم؟ اسیب کمتری را از این بیماری متحمل شویم؟ به چه رفتارهایی بستگی دارد؟
اصغر کیهان نیا، روانشناس در ارتباط با آن دسته از الگوهای رفتاری با ما گفتگو می کند که می تواند آلزایمر را به تعبیق بیاندازد.

Betrayed-by-Dr.-Kayhan-Nia.psy1485

کیهان نیا، شاخصه های افراد مستعد ِ ابتلا به آلزایمر این گونه عنوان کرد: برای افرادی که مستعد آلزایمر هستند ارتباطات اجتماعی بسیار مهم است. کمبود یا ناتوانی در برقراری روابط اجتماعی می تواند منجر به آلزایمر شود. در واقع افرادی که منزوی و گوشه گیر هستند، کمتر ارتباط برقرار می کنند. دومین گروهی که مستعد آلزایمر هستند افرادی هستند که معتقد به استفاده کمتر از حافظه هستند. حافظه مانند یک عضله می ماند. هرچه تمرین بوسیله این عضله بیشتر باشد، قدرتمند خواهد ماند. بنابراین، افرادی که بیشتر از حافظه خود کار می کشند، فاصله خود را با ابتلا به آلزایمر حفظ می کنند.

مطالعه و نگارش در برابر آلزایمر مصونیت می آورد

وی در ادامه بیان کرد: خیلی از افراد شماره تلفن افراد ، نام آنها را حفظ نمی کنند. این سبب تنبلی ذهن می شود و استعداد فرد را در ابتلا به آلزایمر افزایش می دهد. شاخصه بعدی افراد مستعد به آلزایمر کم کاری است. فعالیت شغلی افراد می تواند آنها را در برابر آلزایمر مصون کند. همچنین کسانی که مطالعه نمی کنند و مطلب نمی نویسند، در زمره افراد مستعد به کرونا هستند.نفس نگارش می تواند فرد را مصون نگاه دارد.

ورزش مصونیت در برابر آلزایمر ایجاد می کند

این روانشناس اشاره کرد: همچنین کسانی که فعالیت فیزیکی مناسب ندارند و تمرینات ورزشی زندگی آنها جایی ندارد. این افراد مستعد فراموش هستند که می تواند به آلزایمر ختم شود. مجموعه این عناوینی که ذکر شد می تواند افراد را به سمت آلزایمر ببرد. البته عمده علت ها مربوط به ژنتیک است که فرد نمی تواند در آن دخل و تصرف کند. این به استعداد فیزیکی افراد بستگی دارد. اقداماتی که بیان شد می تواند ابزار توسل افراد باشد تا مصونیت نسبی در خصوص آلزایمر پیدا کنند.

آلزایمر سبب سوظن افراد به دیگران می شود

وی افزود: اولین نشانه های آلزایمر فراموشی های کوچک است. مثلا فرد فراموش می کند که وسایل خود را کجا گذاشته است. مثل اینکه فرد فراموش کند وسایل خود را کجا بگذارد. اینکه فرد از اتاق برای کاری خارج شود و فراموش کند که چرا؟ البته تکرار این مسائل مهم است وگرنه این فراموشی ها روزمره تجربه می شوند. اما اگر این علائم متداول شوند، ممکن است فرد را به آلزایمر بکشاند. این فراموشی سبب سوظن فرد به دیگران می شود. آموختن، مطالعه کردن ، نوشتن ، ورزش و دیگر مواردی که بصورت خلاصه مرور شد می تواند زمان ابتلا به آلزایمر را به تاخیر بیاندازد.

کرونا استعداد ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد

کیهان نیا، در خصوص ارتباط میان آلزایمر و اضطراب های اجتماعی گفت: هر نوع هیجان ، اضطراب یا بلاتکلیفی می تواند بر ساختار حافظه تاثیر منفی بگذارد. نگرانی فرد را برای ابتلا به کرونا مستعد می کند. مانند پیگیری اخبار تنش زا و شیوع کرونا. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588508 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی رحیمی راد
آیا این خبر مفید بود؟