نیمی از مبتلایان به کرونا "بدون علامت" هستند

کرونا / علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت در ارتباط اینستاگرامی درباره آمار ارائه شده از سوی رئیس جمهور درباره ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا گفت: این موضوع یک تخمین است و تست سرولوژی برای تشخیص بیماری کرونا نیست ، باید توجه داشت بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، فردی به عنوان کرونا مثبت تلقی می‌شود که تست PCR وی مثبت شده باشد.

به گزارش رکنا، معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در دنیا ۱۴.۵ میلیون نفر به کرونا مبتلا شدند اظهار داشت: البته بر اساس تست سرولوژی نمی‌توان گفت که آمار این جمعیت چقدر است.

وی تصریح کرد: بر این اساس باید اعلام می‌شد که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر در دنیا به کرونا مبتلا شده اند که این طور نیست، بر اساس این مطالعات صورت گرفته در معاونت تحقیقات وزارت بهداشت از هر هزار فرد مبتلا به کرونا، تعداد ۵۰۰ نفر بی علامت، ۳۵۰ نفر با علامت خفیف هستند و ۱۵۰ نفر بستری می‌شوند. اگر ۲۵ میلیون ابتلا را در نظر بگیریم باید تاکنون ۳ میلیون نفر بستری و ماهانه ۶۰۰ هزار بیمار داشتیم. براین اساس باید ۴۰۰ هزار بیمار در خیابان‌ها می‌خوابیدند که اینطور نیست و این اعداد از روی مدل سازی است.کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تحقیقات زیادی را دنبال می‌کند و مطالب متعددی در این ستاد اعلام و منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این بیماری هنوز ناشناخته است و درمان قطعی ندارد و واکسنی برای آن تولید نشده افزود: تولید واکسن دارای مراحل خاص خود است در خوش بینانه‌ترین حالت، یک سال دیگر واکسن به دست ما می‌رسد بنابراین باید سبک زندگی را طوری تنظیم کنیم که زندگی مسالمت آمیز با کرونا داشته باشیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه ایمنی گله‌ای یک اشتباه استراتژیک است، افزود: باید توجه داشت عدد مولد ویروس کرونا ۳ تخمین زده شده است و اگر ۶۶ درصد افراد جامعه مبتلا شوند، ایمنی جمعی خواهیم داشت و هیچ کشوری در دنیا به سمت ایمنی گله‌ای نمی‌رود؛ ما هم به دنبال ایمنی گله‌ای نیستیم چرا که در این صورت تلفات بسیاری خواهیم داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588409 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟