ریشه قتل های خشن در تبعیض های اقتصادی / فضای مجازی رها، عامل قتل دختران توسط پدران!

قتل های ناموسی / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، قتل های رومینا اشرفی، ریحانه عامری، فاطمه بحری و حتی شکنجه دختر 22ساله رودباری توسط شوهر 80 ساله اش نگرانی های بسیاری را در جامعه به وجود آورده است. نگرانی از این که مبادا قتل رویه ای شود برای پدران تا با آن اشتباه فرزندان خود را پاک کنند.

دلیل افزایش خشونت خانگی در ایران چیست و آیا شیوع بیماری کرونا در این خشونت ها تاثیر داشته یا خیر؟ مجلس چه برنامه ای برای آرامش روان جامعه و کاهش آمار خشونت در استان به استان ایران دارد ؟

حسینعلی حاجی دلیگانی

ریشه قتل های خشن در مسائل و تبعیض های اقتصادی

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه دوره یازدهم مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: ریشه این خشونت ها در مسئله اقتصادی است و من تاخیر در مسائل پساکرونا می دانم. با عنایت به این که منابع موجود در کشور، دولت نتوانست مدیریت صحیحی را بر اقتصاد کشور و روند امور پساکرونا داشته باشد.

حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: مردم بیشتر از کمبود ، از تبعیضی که در حال حاضر بین اقشار مختلف وجود دارد رنج می برند.

ریل گذاری مجلس یازدهم برای دولت

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم با اشاره به برنامه ریزی ها برای  تامین  امنیت و کاهش خشونت گفت: مقام معظم رهبری در پیام شان به نمایندگان مجلس یازدهم به دو محور در اولویت قراردادن اقتصاد و فرهنگ اشاره کرده اند. این دو بال حرکت باید به تناسب همدیگر پیش برود. در جلسات هیئت رئیسه مجلس و در جلسات غیرعلنی به شدت به دنبال برنامه ریزی برای اینگونه مسائل هستیم تا ریل حرکت کشور را به نحوی درست کند که دولت نیز در همان ریل به سمت کاهش مشکلات اقتصادی و فرهنگی حرکت کند.

امنیت زن و مرد جدا از هم نیست

وی در پاسخ به این سوال که مجلس یازدهم برای لایحه "حمایت از اهمیت زنان در برابر خشونت" که به "صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در مقابل خشونت" تغییر نامه داده است، چه برنامه ای دارد تا سریعتر به تصویب قانون و اجرا برسد ؟ تاکید کرد: عموما نمی توانیم امنیت زن و مرد را از هم جدا کنیم چرا که بحث امنیت خانواده مطرح است. بالاخره یک زن یا همسر یا دختر مردی است. باید به نحوی جهت گیری مسائل اقتصادی و مسائل فرهنگی درست شود که تمام افراد جامعه بتوانند از یک فرهنگ غنی اسلامی باشد چرا که اکثر کشور ما از این اعتقاد اسلامی برخوردارند.

فضای مجازی رها عامل قتل دختران توسط پدران

حسینعلی حاجی دلیگانی در پاسخ به این سوال که آیا صادر نشدن حکم سنگین و قصاص نفس و اعدام پدری که مرتکب قتل دخترش شده است  باعث اشاعه خشونت و قتل های خانوادگی نمی شود؟ گفت: خیر. ریشه این مسائلی است که بستری آن را فضای مجازی ایجاد کرده است. اگر دنبال مقصر هستید باید سراغ کسانی بروید که فضای مجازی را اینطور رها در اختیار خانواده ها و افراد جامعه قرار داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 577975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟