پلیس راهور تهران غایب  جدال  شهرداری و وزارت بهداشت در اجرای طرح ترافیک / مردم ضرر می کنند!

به گزارش  اجتماعی رکنا، به نظر می رسد قرار نیست تنش بین اصلاح طلبان مدیریت شهری و دولتمردان در مورد فروکش کند. اجرای طرح ترافیک تهران به محل جدالی برای وزارت بهداشت و شهرداری تبدیل شده است. طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار بود طرح ترافیک آخر اردیبهشت ماه اجرا شود. شهرداری این خبر را اعلام کرد اما ستاد ملی مبارزه با کرونا برای یک هفته اجازه اجرای طرح ترافیک را برای یک هفته به شهرداری نداد. سه هفته است شهروندان تهرانی میان تصمیم گیری های شهرداری تهران و وزارت بهداشت سنگ قلاب می شوند. هر روزی که شهرداری تهران خبر می دهد از فردا طرح ترافیک را اجرا می کند، وزیر بهداشت به عنوان فرمانده ستاد ملی مبارزه با کرونا شب اعلام می کند که این طرح اجرا نمی شود. این دو ارگان چند روز شهروندان تهرانی را سرگردان نگه می دارند و هنوز نفس شان جا نیامده دوباره این قصه تکرار می شود. مردم تهران مانده اند که خودرهای شخصی را بیرون بیاورند جریمه می شوند یا خیر؟ صبح ها و بعد از ظهرهای پرترافیک بر دیوار اعصاب پایتخت نشینان ناخن می کشد.

آلودگی هوا ضربه ای سهمناک تر از کرونا

از سوی دیگر زمان بندی زندگی شهروندانی که با حمل و نقل عمومی می روند نیز از دستشان در رفته است. آنها برای فرار از ازدحام جمعیت مجبورند زودتر از خانه بیرون بیایند، در حالی که از مدیریت کشوری رودست می خورند و طرح ترافیک اجرا نمی شود.

ترافیک سنگین در ساعات تردد کارمندان، هوای پاک تهران را از بین خواهد برد و تا چند روز شاهد آلودگی تهران خواهیم بود که ضربه ای کمتر از بیماری کرونا به ریه و قلب شهروندان تهرانی نمی زند. کما این که هر ساله در روزهای آلوده مرگ و میرها افزایش می یابد.

با تمام این تفاسیر؛ شهرداری باید متوجه باشد که ستادی به نام "ستاد ملی مبارزه با کرونا" تشکیل شده که فرماندهی بر عهده وزیر بهداشت است و تا وزیر بهداشت اعلام نکند هیچ ارگانی اجازه تعیین تکلیف برای طرح ترافیک را ندارد. بنابراین بهتر است تا وزیر تصمیم قطعی نگرفته ارگان های دیگر خبر رسانی نکنند و به سلامت جامعه اهمیت دهند. هیچ ارگانی بدون اجازه وزیر بهداشت و رئیس جمهور نمی توانند اقدامی را اجرا کنند.

پلیس راهور کجای ترافیک تهران است؟

وزارت بهداشت و شهرداری باید پایان این نبرد هر روزه و سردرگمی شهروندان تهران را اعلام کنند و به جای جدال با یکدیگر پلیس راهور پای کار بکشند. پلیس راهور تهران می تواند نقش مهمی ایفا کرده و با اقدامات ترافیکی جریان حرکت خودروها را روان سازد. اما غایب بزرگ در این جدال بین شهرداری و وزارت بهداشت در اجرای طرح ترافیک تهران، پلیس راهور است. اما به نظر می رسد ماموران پلیس راهور وظیفه خود را به یک دستگاه یا دفترچه جریمه محدود کرده اند و فقط خودروهای پارک شده را جریمه می کنند.

اما این خودروها متعلق به شهروندان تهرانی است که به ناچار و برای امرار معاش در دوران شیوع کرونا از خانه بیرون زده اند و نبود پارکینگ کافی در شهر، خودروی خود را در حاشیه کوچه ها، خیابان ها و میادین  به سختی پارک می کنند. تهرانی ها نمی دانند باید کرونا بگیرند یا نه؟! تهرانی ها نمی دانند باید با دود ریه هایشان را از دست دهند یا نه؟ آنها فقط می دانند در این شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و برخواسته از خط فقر باید جریمه های هنگفت پلیس راهور را متحمل شوند و در این میان امنیت روح، روان و اقتصاد مردم حلقه گم شده این آشفته بازار است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 573138 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟